۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۵۰۹
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

ایستادگی در مقابل دشمن درگرو داشتن علم توأم با ایمان است

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: فضای مجازی در تخریب و تثبیت ارزش ها موثر است و همانند ظرفی می ماند که می توان از آن به دو شکل منفی و مثبت بهره مند شد.
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  حجت الاسلام حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی عصر امروز در نشست شورای علمی جشنواره علامه حلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی، بیان کرد: فضای مجازی در تخریب و تثبیت ارزش ها موثر است و همانند ظرفی می ماند که می توان از آن به دو شکل منفی و مثبت بهره مند شد.

نقش طلاب و روحانیان در مسیر ترویج امر به معروف و نهی از منکر

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با نقش طلاب و روحانیان در مسیر ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، بیان کرد: طبق آموزه های دینی و مستندات قرآنی، ترویج امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر انسان به تناسب جایگاه اوست.

حجت الاسلام حسینی پور افزود: در این میان جایگاه روحانیت و طلاب  خاص است، زیرا لازمه کار آن ها امر به معروف و نهی از منکر است و با توجه به نگاه جمعی که در جامعه به طلاب و روحانیان وجود دارد، بدیهی است که نقش آن ها موثرتر باشد.

وظیفه طلاب و روحانیان در راستای مقابله با نفوذ دشمنان

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با نقش طلاب و روحانیان در راستای مقابله با نفوذ دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی، اظهار کرد: بستر تمامی ارزش ها،علم و عمل است.

حجت الاسلام حسینی پور با بیان اینکه تقویت ایمان و انجام عمل مناسب جایگاه بسیار مهمی در مقابله با نفوذ دشمنان جامعه اسلامی دارد، گفت: باید با علم، عمل، ایمان و نشر معارف در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با تاکید بر اینکه مبلغان و ناشران دین، نقش بسیار مهمی در شناخت و هدایت انسان ها به سمت حق دارند، افزود: مقابله با دشمن وظیفه ای فراگیر است که باید اساتید دانشگاه، دانشگاهیان و دانشجویان و دیگر اقشار جامعه نیز به تناسب خود در آن اثرگذار باشند.

حجت الاسلام حسینی پور اضافه کرد: وظیفه اصلی روحانیان تقویت ایمان، اطلاع رسانی لازم به مردم و پیشگیری از بی ارزش جلوه دادن معارف دین است.

وی به گسترده بودن راه های نفوذ دشمن اشاره کرد و برای مقابله با آن راهکار ارائه داد و گفت: گسترده بودن راه های نفوذ دشمن، نشانگر مساعد بودن شرایط  برای ورود است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: همانطور که دشمن از روش های مختلف برای نفوذ استفاده می کند، طرف مقابل نیزباید فرصت را غنیمت شمرده  و از شرایط موجود در مسیر مقابله با دشمنان بهره مند شود.

نقش فضای مجازی در مسیر مقابله با بدخواهان

حجت الاسلام حسینی پور اضافه کرد: واقعیت این است که دشمن در میدان از هر فرصتی به نفع خود استفاده می کند اما طرف مقابل، گرمی میدان را از دست می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: ما نیز باید این انگیزه را در طرفداران حق به وجود بیاوریم که میدان دار باشند و به طور گسترده از فضای مجازی برای مقابله با نفوذ دشمن استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی به نقش فضای مجازی در مسیر مقابله با نفوذ دشمن پرداخت و تشریح کرد: فضای مجازی در تخریب و تثبیت ارزش ها موثر است و همانند ظرفی است که می توان از آن به دو شکل منفی و مثبت استفاده کرد و برای نشر هر چه بیشتر فرهنگ اسلامی، باید فضای مجازی را مغتنم شمرد و به خوبی از آن بهره مند شد.

حجت الاسلام حسینی پور در ادامه بیان کرد: دلیل افزایش آلودگی ها، استفاده بیشتر دشمن از فضای مجازی برای تخریب و بهره برداری اندک ما برای تثبیت ارزش های اسلامی و دینی بوده که این امر نگران کننده است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی  در ادامه افزود: ما باید با استفاده از استعداد انسان های مومن، عالم و بصیر بیشتر از دشمن در فضای مجازی حضور داشته باشیم تا پاسخ هایی محکم به حرف های باطل دشمن دهیم./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات