۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۳۱۵۰۶
استاد حوزه علمیه قم:

قیام امام حسین ۳ ارث برای جامعه باقی گذاشت

حجت‌الاسلام مداحی گفت: قیام امام حسین(ع) برای جامعه اسلامی، روحیه استقامت، مجاهدت و ظلم ستیزی را به ارث گذاشته است.
عاشورا

حجت الاسلام عباس مداحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حدیث نبوی «إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةٌ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً» گفت: هنگامی که انسان به قیام امام حسین(ع) می نگرد به وضوح درمی‌یابد که این قیام برای ظلم ستیزی و هدایت بشر بوده است.

فرهنگ مبارزه با ظلم همیشه در جامعه اسلامی وجود دارد

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) فرمودند «مثل من با یزید هیچگاه بیعت نمی کند» اظهار داشت:‌ این جمله بسیار زیبا یعنی اینکه تا قیامت فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) برپاست؛ به عبارت دیگر یعنی فرهنگ مبارزه با ظلم همیشه در جامعه اسلامی وجود دارد.

قیام امام حسین سه چیز را برای جامعه به ارث گذاشت

وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) برای جامعه اسلامی، روحیه استقامت، مجاهدت و ظلم ستیزی را به ارث گذاشته است؛ به بیان دیگر قیام امام حسین(ع) ریشه در فطرت انسان ها دارد، چراکه وقتی به درون خویش می نگریم درمی‌یابیم که با ظلم و ستم مخالف هستیم.

حجت‌الاسلام مداحی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) فرمودند «لکم فیّ اسوةٌ» ابراز داشت: آقای گاندی بارها اذعان داشت که نهضت هند را از قیام امام حسین(ع) الگوبرداری کرده است؛ اگر ما نیز از قیام اباعبدالله الحسین(ع) درس بگیریم به یقین در امور جامعه پیشرفت‌های شگرفی حاصل خواهد شد.

قیام امام حسین نباید به محرم و صفر محدود شود

پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: نباید قیام امام حسین(ع) را تنها به محرم و صفر محدود کنیم، بلکه باید نهضت عاشورا را در تمام طول سال استمرار بدهیم؛ پیام عاشورا این است که جامعه باید هم ظلم ستیز باشد و هم در بعد عبادت و اطاعت اوامر الهی خاضعانه و خالصانه عمل کند.

وی با بیان اینکه استمرار راه امام حسین(ع) را در پیاده روی اربعین به وضوح می بینیم، عنوان کرد: امام حسین(ع) خون خود را فدای راه دین کردند تا مردم از جهالت در آیند، بنابراین روحانیون و مبلغان نیز باید همه گونه تلاشی کنند تا مردم با مبانی دین آشنا شوند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات