۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۳۱۵۰۰
آیت الله صدیقی:

ریشه تعظیم شعائر و پر رونق نگاه داشتن جوّ توحید، تقوای دل است

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از جلوه‌ها و مظاهر روشن مودت، زیارت ائمه، امامزاده‌ها و پیروان آنها بوده و شکوه اسلام و مسلمین در تعظیم همین شعائر الهی است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که ظهر امروز در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: فضای ماه محرم، فضای نورانی ارتباط با امام حسین(ع) است.

وی افزود: به تعبیر امام خمینی(ره) که ما هر چه داریم از محرم و صفر است؛ برای کسی که علاقه به نجات دارد زمینه اتصال به کشتی نجات در این دو ماه بیشتر و بهتر از ایام دیگر است و با تأمل می‌توان به این رسید که نجات عالم به دست امام حسین(ع) است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اظهار داشت: گفتار نورانی پیامبر اکرم(ص) «حسین منّی و انا من حسین» از مؤیدات این مطلب است، همچنین زمانی که ظهور امام عصر(عج) برسد در اولین قدم ظهورشان با قیام و عطش امام حسین(ع) خود را معرفی کرده و نشان پرچم ایشان «یا لثارات الحسین» است، تعبیری که در زیارت عاشورا نیز آمده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند متعال مشتری و خریدار مؤمن است و با او معامله می‌کند، گفت: خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) و قرآن را برای هدایت مؤمنین قرار داده که این هدایت بصیرت می‌خواهد. بسیاری بودند که در زمان حکومت پیامبر اکرم(ص) پای منبرهای پیامبر حضور داشتند و در جبهه‌ها همراه ایشان بودند، اما نه تنها آسیبی نمی‌دیدند و کفار را نمی‌کشتند بلکه زمانی که کار سخت می‌شد پا به فرار گذاشته و پیامبر را تنها می‌گذاشتند و تنها برای رسیدن به اهداف دنیوی تظاهر به همراهی پیامبر می‌کردند.

وی در ادامه افزود: لازم است سنخیتی بین پیشوا و پیرو باشد تا جذبیت میان آنها اتفاق بیفتد. انبیا و ائمه سفره هدایت را برای همه انسان‌ها باز کرده‌اند و هیچ کسی مجبور نبوده سر این سفره بنشیند. یکی از جلوه‌ها و مظاهر روشن مودت، زیارت ائمه، امامزاده‌ها و پیروان آنها است.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: این شعائر به قدری مهم است که اگر روزی مؤمنین را از کعبه دور کنند، بر اساس روایات خداوند عذاب نازل می‌کند. بر حکومت دینی لازم است و از وظایف فقهی حکومت‌ها است که اگر موانعی از جمله فقر، کعبه را گرفتار  کسادی و رکود کرده، حکومت عده‌ای را بسیج کند و به آنجا بفرستد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ریشه تعظیم شعائر و پر رونق نگهداشتن جوّ توحید و عبودیت پروردگار، تقوای دل است و شکوه اسلام و مسلمین در این امور است. زیارت نامه ها هم بُعد معرفتی دارند و هم برای سالک بهترین تغذیه روح و توشه راه است. مؤمن با چله زیارت عاشورا می‌تواند مرحله به مرحله ارتقای روحی داشته باشد./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات