۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۳۱۴۹۴
آیت الله نوری همدانی در واکنش به اظهارات مقامات ‌آمریکایی:

یاوه گویی های ترامپ اثری در حرکت ملت ایران ندارد/ همه تحت فرماندهی رهبر انقلاب مقابل دشمن بایستند

حضرت آیت الله نوری گفت: همه مردم، علما و مسؤولان باید با راهنمایی و هدایت رهبر معظم انقلاب در برابر آمریکا و نوکران آن ها ایستادگی کنند.
حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به یاوه گویی های اخیر مقامات آمریکایی واکنش نشان داد و گفت: دشمنی های آمریکا تمامی ندارد و برجام و مسائل دیگر بهانه ای برای آنان است.

وی افزود: بعضی که نوکران آمریکا هستند درباره برخی یاوه گویی ها به به گفتند و چه چه زدن و بعضی ها که آمریکا را خوب شناختند می دانستند که چنین اتفاقی رخ می دهد، ما باید خوب توجه کنیم و از اول با شناخت شویم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امام راحل بهترین معرفی را از آمریکا برای ملت ایران داشته اند، اظهار داشت: کسی که با فرهنگ امام آشنا باشد می داند که آمریکا چگونه کشوری است؛ امام (ره) در 100 تعبیر در صحیفه نور از آمریکا یاد کرده است، باید با فرهنگ امام آشنا بوده و آن ها را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: از نظر امام آمریکا ام الفساد قرن و دشمن همه ادیان است، ایشان تأکید کردند که هر فسادی که هست آمریکا در آن وجود دارد و فرمودند که منازعه بین ما و آمریکا نیست منازعه بین اسلام و کفر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که از فکر امام می توانیم بفهمیم که دولت آمریکا هیچگاه برای ما قابل اعتماد نخواهد بود، ابراز داشت: قرآن می فرماید انسان هرگز نباید به ظالمان اعتماد کند و از آمریکا ظالم تر وجود ندارد.

وی عنوان کرد: با وجود بی اعتماد بودن به آمریکا جریان برجام برای اتمام حجت انجام شده است، رهبر معظم انقلاب از ابتدا فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و ثابت شد که این چنین است، از آن وقت که نظام اسلامی برقرار شده است آمریکا با نظام اسلامی عداوت دارد و بین رؤسای جمهور آمریکا در این برخورد های خصمانه فرقی وجود ندارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ترامپ می خواهد یک چهره ترسناک تری از خودش نشان دهد و غافل از اینکه ایران آمریکایی ها را به خوبی شناخته است،  ایران همان ایران است که نوکر آمریکا  محمدرضا پهلوی را بیرون کرده است.

وی اضافه کرد: این دولت آمریکا بود که سعی کرد پهلوی دیکتاتور را بازگرداند و انقلاب اسلامی را بر هم بزند، آمریکا بود که جنگ تحمیلی را ایجاد کرد و با 35 دولت به صدام کمک کردند تا چراغ انقلاب را خاموش کنند اما نتوانستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که به به و چه چه صهیونیست ها و عربستان و نوکران آمریکا اهمیتی ندارد، گفت:  ایران یک نظام قدرتمند و عزتمندی دارد که در رأس آن یک فقیه شجاع، دانا و با تجربه های فراوان قرار دارد که کشتی را  هدایت می کند.

وی افزود: با داشتن همچنین سکان داری برای این کشتی و رهبری قدرتمند و از طرفی دیگر داشتن مردم آگاه و بیدار که امتحان خودشان را داده اند و برخورداری از نیروهای مسلح مقتدر به ویژه سپاه پاسداران، آمریکا نمی تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: این سپاه پاسداران پرقدرت بود که در آن جنگ تحمیلی توانست حماسه هایی به وجود آورد، این سپاه روز به روز با ساختن تجهیزات جنگی قدرتمندتر شده است و در اوج اقتدار قرار داد.

وی ادامه داد: همه مردم به سپاه علاقه مند هستند و سپاه قلب تپنده نظام است، حال اینکه بهایی ها، منافقین و عربستان سعودی که به به می گویند باید بدانند که خود آمریکا از آنان پشتیبانی نخواهد کرد، این کارها برای نوکران آمریکا فایده ای نخواهد داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ایران نظام قدرتمند است، ابراز داشت: ما یک قاسم سلیمانی داریم که در عراق و سوریه، دشمنان را به ستوه آورده است، صدها قاسم سلیمانی در داخل مملکت و سپاه هستند.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی به سوریه، عراق و تمام مظلومان و محرومان جهان کمک می کند چون تمام مستضعفان چشم به ایران دوخته اند، آمریکایی ها در برابر قدرت ما و عزت ما چیزی نیستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وقتی دشمنان خلوت می کنند انگشت کینه را به دندان می گزند، قرآن می فرماید این که شما قدرت و عزت دارید ساکت نباشید به دشمنان بگویید از خشم و عصبانیت بمیرید.

وی اضافه کرد: قرآن فرموده که شما اگر در راه خدا استقامت داشته و بیدار باشید و با تقوا گام بردارید بدانید که دشمنان شما هیچ کاری نخواهند کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: ما اعلان می کنیم که حرف های ترامپ هیچ اثری نمی گذارد برای این که ایران عزتمند است و قدرتمند است، مردم باید روز به روز بیدارتر و متحدتر بوده و همه مردم، علما و مسؤولان باید با راهنمایی و هدایت رهبر معظم انقلاب در برابر آمریکا و نوکران آن ها ایستادگی کنند./1323/202/ح

ارسال نظرات