۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۳۱۴۹۰
امام جمعه بجنورد:

الفت و همدلی بین مسؤولان جامعه اسلامی تأکید قرآنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خداوند میان دلهای مؤمنان الفت و مهربانی و همدلی ایجاد کرده و همدلی بین مسؤولان جامعه اسلامی از تأکیدهای مهم قرآن است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه تفسیر موضوعی قرآن، با اشاره به موضوع الفت و همدلی در آیات قرآن، اظهار کرد: قرآن می‌فرماید: «و الّف بین قلوبهم لو انفقت مافی الارض جمیعاً ما الفت بین قلوبهم و لکن الله الف بینهم».

وی افزود: خداوند میان دلهای مؤمنان الفت و مهربانی و همدلی ایجاد کرد اگر تمام آنچه در زمین است را انفاق می‌کردی نمی‌توانستی دلهای آنان را به هم الفت بدهی و پیوند بزنی ولی خداوند آن دل‌ها را به هم نزدیک کرد و متحد ساخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: خداوند در وصف بهشتیان موضوع نداشتن کینه و کدورت را مطرح کرده که این نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

وی اضافه کرد: «ان المتقین فی جنات وعیون ادخلوها بسلام آمنین و نزعنا ما فی صدورهم من غل اخوانا علی سرر متقابلین»؛ فرشتگان به آنها می‌گویند داخل این باغ‌ها شوید با سلامت و امنیت هرگونه غِل، حسد و کینه و دشمنی را از سینه آنها بر می‌کنیم در حالی که همه برادرند و بر تخت‌ها روبروی یکدیگر قرار دارند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرآن در وصف منافقان می‌گویند اشکال کار آنان این است که دل‌هایشان پراکنده است، «تحسبهم جمیعاً و قلوبهم شتی» آنها را متحد می‌پندارند در حالی که دل‌هایشان پراکنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به همدلی در روایات و آموزه‌های رسیده از پیشوایان معصوم (ع)، اضافه کرد: به موضوع همدلی و هم‌زبانی اشارات لطیف و راهگشایی شده است.

وی اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرماید: «طوبی لمن بألف الناس و یألفونه علی طاعه الله»؛ خوشا به حال کسی که با مردم الفت می‌گیرد و مردم با او در مسیر بندگی خدا همدلی و الفت پیدا می‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: مولای متقیان همچنین می‌فرماید: «لاخیر ضمن لا یؤلف و لایألف» و تأکید می‌کند کسی که با دیگران الفت نمی‌گیرد و دیگران هم با او چنین هستند در او خیری نیست./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات