۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۵۳۱۴۸۸
امام جمعه تبریز:

ملت ایران در مقابل هرگونه تهدید و تحریم ایستاده است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به سخنان نابخردانه ترامپ علیه ملت ایران گفت: این سخنان سخیف تاریخ مصرف خود را از دست داده است.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در تبریز برگزار شد، با اشاره به سخنان نابخردانه ترامپ علیه ملت، دولت و رهبری ایران اسلامی اظهار داشت: این سخنان سخیف تاریخ مصرف خود را از دست داده است.
وی با تأکید بر این‌که سخنان سراسر توهین، تهمت و دروغ رییس جمهور آمریکا منجر به واکنش کشورهای غربی به نفع ملت ایران نیز شده است، خاطرنشان کرد: این مواضع خصمانه با هدف زمینه‌سازی برای خروج از برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است، در حالی‌که جهانیان شاهد نقص قواعد و قوانین بین‌المللی از سوی ایالات متحده هستند.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی ایران نهادهای قانونی از جمله سپاه پاسداران را مورد هدف و تحریم قرار داده‌اند، افزود: امروز سپاه در عرصه‌های مختلف سازندگی و محرومیت‌زدایی در کشور خدمات ارزشمندی دارد که همین تحرکات خاری بر چشم دشمنان نظام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که ملت ایران در مقابل هرگونه تهدید و تحریم دشمنان ایستاده است، تصریح کرد: تجربه نشان داده و دشمنان بدانند هر جا تهدید بیشتر بوده انسجام و وحدت داخلی بین نیروهای نظام و سلایق مختلف بیشتر شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تشکر از موضع جدی و پاسخ بجای ریاست جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: آمادگی ملت را برای پاسخگویی به سخنان بی ربط ترامپ اعلام می‌کنیم؛ همه سلایق در مورد حرف‌های ترامپ موضع گرفته‌اند و هیچ هراسی از این اظهارات سخیف نداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حرکت کند توسعه اقتصادی، تجاری و صنعتی آذربایجان در طول سال‌های گذشته اظهار داشت: زمانی که تبریز کمتر از 80 هزار نفر جمعیت داشت بزرگترین بازار مسقف دنیا در این شهر تشکیل یافته که نشان از رونق تجارت این دیار داشت؛ ولی در حال حاضر در تجارت استان مشکلاتی دارد که دولت بایستی به آنها توجه کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که مردم آذربایجان و تبریز سهم بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته اند، گفت: اگر قیام  29 بهمن سال 1365 تبریز نبود؛ معلوم نبود انقلاب اسلامی ایران در سال 57 به پیروزی برسد، به قول یکی از نویسندگان بزرگ، تبریز شهری است که به ایران همه چیز داده ولی  چیزی از آن نگرفته است.
امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به این‌که رویداد تبریز 2018 متعلق به همه ایران و آبروی نظام است، اظهار داشت: دولت بایدهر چه زودتر برای استقبال از این رویداد بین المللی آستین را بالا بزند و ظرفیت‌های تبریز و آذربایجان را به رخ گردشگران بکشند، چرا باید راه آهن میانه - تبریز که باید 10 سال پیش افتتاح شد، هنوز به جایی نرسیده است.
وی توجه به احیای دریاچه ارومیه، تکمیل اتوبان مرند- تبریز- بازرگان، حل معضل آب در شهرهای مختلف استان و رونق کسب و کار در واحدهای تولیدی و صنعتی استان را خواستار شد و گفت: مردم آذربایجان دین خود را نسبت به نظام ادا کرده‌اند، امروز بایستی خدمات دولت در منطقه برای مردم ملموس باشد./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات