۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۳۱۴۷۸
حجت الاسلام والمسلیمن انصاریان:

خداوند عاشق انسان‌های توبه کننده است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند عاشق انسان‌های توبه کننده است، گفت: کسی که در این دنیا به دنبال پاکی‌ها و رجوع به خداوند باشد انتقال او به جهان آخرت به راحتی انجام می‌پذیرد.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و مفسر قرآن کریم، امروز به مناسبت دهه سوم محرم در حسینیه هدایت گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: " وقتی خداوند متعال محبتش شامل حال کسی شود در هشت حقیقت را به روی او باز می‌کند"

وی افزود: آراسته شدن به این هشت حقیقت که کار سختی نیست بلکه همت و اراده می‌خواهد سبب می‌شود انسان محبوب پروردگار شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره چگونگی محبوب الهی شدن، ابراز کرد: در روایت آمده که محبت باید از سوی انسان آغاز شود زیرا اگر انسان محب یک سلسله حقایق باشد محبت خداوند از افق وجود او طلوع کرده و محبوب خداوند می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: خداوند به مردان و زنان استعدادی عطا کرده که می‌توانند به یک سلسله حقایق وصل شوند و در اتصال به این حقایق قطعا علاقه به آن حقایق پیدا می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم درباره حضرت مریم(س) اظهار داشت: حضرت مریم(س) در دورانی زندگی می‌کردند که فساد و تباهی در آن دوره بیداد می‌کرد اما چون ایشان تحت تربیت معلمی مانند حضرت ذکریا(ع) قرار می‌گیرد از نظر معنوی به اوج بندگی دست می‌یابد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به حضرت داوود(ع) می‌فرماید: اگر کسی به کلام من گوش فرا دهد من نیز به سخن او گوش می‌دهم؛ بنابراین انسان در طاعت خداوند متعال نباید آلوده به گناه شود.

این دانشمند فرزانه درخصوص حضرت آسیه(س)، تصریح کرد: ایشان زمانی که به دست فرعون شکنجه می‌شدند می‌دانستند که آسیب‌ها و رنج‌های جسمانی‌اش هزینه محبوبش می‌شود و خداوند در خصوص مقام حضرت آسیه(س) می‌فرماید: من همسر فرعون را سرمشق مردان و زنان مومن قرار می‌دهم؛ انسان باید از قابلیت و فاعلیت خود نهایت بهره را ببرد و در این مسیر بزرگانی همچون حضرت آسیه(س) را الگوی خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان اگر مشتاق خداوند شود هر بلایی که از سوی دشمن بر او وارد شود اشتیاقش به محبوبش افزایش می‌یابد. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: من عاشق آن بندگانی هستم که به شدت اهل رجوع به من هستند؛ این رجوع گاهی با ترک گناه و گاهی نیز با عمل صالح انجام می‌پذیرد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: امام حسین(ع) در کربلا به اصحاب با وفایش فرمودند: مرگ پلی برای عبور است؛ ایشان هیبت مرگ را در روز عاشورا شکستند. کسی که در این دنیا به دنبال پاکی‌ها و رجوع به خداوند باشد عبور او از پل دنیا به آخرت برای او به راحتی صورت می‌پذیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نخست محبت از سوی اولیای الهی آغاز و سپس آن محبت در عرش الهی متجلی شد برای همین خداوند عاشق آنان است./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات