۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۳۱۴۷۵
آيت الله نمازي:

جمهوري اسلامي قاطعانه با هرگونه تهديدي مقابله خواهد كرد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: جمهوري اسلامي ايران براي حفظ منافع و مصالح ملي با موضع قاطع خودش با هرگونه تهديدي مقابله خواهد كرد و دشمن را سرجاي خودش خودش خواهد نشاند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ترامپ رييس جمهور آمريكا را عقب افتاده و بي تجربه خواند و با اشاره به اينكه سخنان شب گذشته ترامپ از موضع كدخدا با جهانيان بود، گفت: ترامپ شب گذشته مغرورانه و متكبرانه و در موضع ولي و قيم جهان سخنراني كرد.

وي، سخنان ترامپ را از موضع استكباري خواند و افزود: متأسفانه سياستمداران كاخ سياه واشنگتن مبتلاي به غرور سياسي و اخلاقي هستند.

آيت الله نمازي ادامه داد: آمريكا نبايد فراموش كند امروز عصر يكه تازي نيست كه دولت و يا رييس جمهوري بخواهد براي تمامي كشورهاي جهان تكليف كرده و سرنوشت آنها را رقم بزند، چرا كه دوران استعمارگري و نظام سلطه و كشورگشايي آمريكا گذشته است.

وي عصر امروز را عصر محاصره ابرقدرتها از سوی مستضعفان جهان خواند و عنوان كرد: عصر امروز عصر قيام ملت هاي مستضعف جهان است و ملت هاي مستضعف جهان آرام، آرام به اين سمت و سو حركت كرده و در حال منزوي كردن حكومت هاي طاغوتي در جهان هستند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه ترامپ پيش از اين بارها اعلام كرده در آينده ديدگاه هاي خود را در رابطه با ايران و برجام اعلام خواهد كرد و افكار عمومي جهان را منتظر اعلام موضع خود كرده بود، گفت: سخنراني شب گذشته ترامپ مشخص كرد رييس جمهور آمريكا حرف تازه اي براي گفتن ندارد بلكه همان حرف هاي سلف غير صالح ترامپ در گذشته كه بارها آن را تكرار كرده بودند را تكرار كرد.

آيت الله نمازي يادآور شد: رؤساي جمهور سابق آمريكا نيز پيش از اين جمهوري اسلامي ايران را متهم به تروريست و حمايت از حزب الله لبنان و انتفاضه فلسطين و ايجاد نا امني در منطقه متهم كرده بودند كه پاسخ همه اينها قبلا داده شده است.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران مانند همه كشورها و دولتها به لحاظ حقوق بين المللي خود اين اجازه را دارد تا زمينه امنيت خود را فراهم كند، از اين رو همه دولتها و نظام هاي سياسي جهان داراي ارتش و نيروي مسلح و امنيتي هستند و براي داشتن ارتش و نيروي مسلح نيازي به اجازه آمريكا نيست.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين در واكنش به تغيير نام خليج فارس از سوي ترامپ رييس جمهور آمريكا، گفت: ترامپ اطلاعات تاريخي ندارد و اگر تاريخ را مطالعه كند متوجه خواهد شد خليج فارس در نقشه هاي جهاني و بين اللملي و اسنادي سازمان ملل ثبت و ضبط است.

آيت الله نمازي در ادامه وظيفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در قانون اساسي ايران را پاسداري از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي انقلاب و مقابله با تهاجم دشمن و دفاع از مرزها و تماميت عرضي ايران خواند و يادآور شد: اقتدار سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در حالي به منصه ظهور رسيد كه امام خميني(ره) در تعريف سپاه پاسداران فرمود اگر سپاه نبود، كشور نبود.

وي تأكيد كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران مانند هر كشوري كه داراي نيروهاي مسلح براي دفاع از كشور خود هستند، جمهوري اسلامي ايران نيز اين حق را براي خود محفوظ مي داند تا از توان نظامي سپاه براي مقابله با هرگونه تهديدي استفاده كند.      

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: در حاليكه آمريكا 70 سال قبل از سلاح هاي هسته اي براي بمباران هسته اي دو شهر مهم ژاپن استفاده كرد، امروز خواستار منع استفاده جمهوري اسلامي ايران از موشك شده است.

آيت الله نمازي متذكر شد: جمهوري اسلامي ايران براي حفظ منافع و مصالح ملي با موضع قاطع خودش با هرگونه تهديدي مقابله خواهد كرد و دشمن را سرجاي خودش خودش خواهد نشانيد./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات