۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۳۱۴۳۶
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خبر داد؛

کمک ۳۵ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه همواره خراسان جنوبی در بازسازی عتبات عالیات جز سه استان برتر کشور بوده است، گفت: مردم خراسان جنوبی در مدت ۱۳ سال مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان را برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.
جوینده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از سال 83 تاکنون که ستاد در استان تشکیل شده است مردم خراسان جنوبی کمک بسیار زیادی به بازسازی عتبات عالیات کردند.

وی با بیان اینکه مردم استان مشکلات اقتصادی بسیاری دارند اما همواره خراسان جنوبی در بازسازی عتبات عالیات جز سه استان برتر کشور بوده است، گفت: مردم خراسان جنوبی در مدت 13 سال مبلغی بالغ بر 35 میلیارد تومان را برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون خراسان جنوبی 12 پروژه در عتبات عالیات اجرایی کرده و به اتمام رسیده است، افزود: رسالت اصلی استان پشتیبانی از شهر مقدس کاظمین است و تاکنون اقدامات خوبی در کاظمین انجام شده است.

جوینده با بیان اینکه با کمک های مردمی تاکنون حرم امام جواد(ع) در شهر کاظمین با مدیریت خوب بازسازی شده است، تصریح کرد: 98 درصد از پول ها را کسانی کمک می کنند که خودشان نیازمند کمک هستند و این نشان از ارادت خالصانه آن ها به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) دارد.

وی ادامه داد: این کمک های مردمی و پول ها افزون بر بازسازی عتبات عالیات تاکنون به پایداری اقتصاد استان نیز کمک کرده است و محصولات و اجناس از داخل استان خریداری شده و با صنعت حمل و نقل استان به مرز ارسال می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سنگ ها از معادن استان خریداری و در کارخانه های سنگ نیز فرآوری و سپس محموله ها با صنعت حمل و نقل به مرز ارسال می شود که تنها در سال گذشته بالغ بر 210 میلیون تومان کرایه حمل اجناس و محصولات شد.

جوینده با بیان اینکه طرح قالی بافی یکی از طرح های موفق است که در کشور نیز به عنوان الگو از آن استفاده می شود، اظهار کرد: فرش ها در استان خریداری می شود و به فروش می رسد و هزینه آن برای صحن مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم امام علی(ع) مصرف می شود.

وی افزود: از سه سال گذشته تاکنون 7 هزار مترمربع فرش به ارزش 3 میلیارد تومان به همت بانوان در استان برای کمک به عتبات عالیات بافته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه 250 کارگاه قالی بافی در استان فعال است، گفت: حدود 14 هزار نفر از بانوان در این کارگاه ها فعالیت می کنند.

جوینده با بیان اینکه با اتمام صحن مقدس حضرت زهرا(س) در نجف حدود 20 برابر به بخش زیارتی حرم امام علی(ع) افزوده می شود، تصریح کرد: همچنین با کمک های مردمی در استان خراسان جنوبی صحن مقدس حضرت زینب(س) در کربلای معلی نیز ساخته می شود.

وی با اشاره به بازسازی گنبد حرم امام حسین(ع)، عنوان کرد: بازسازی گنبد حرم امام حسین(ع) یکی از دیگر پروژه های مهم استان است که در این پروژه هفت متر ارتفاع گنبد حرم بیشتر می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم استان نیز می توانند در این پروژه کمک کنند، گفت: مردم می توانند هزینه هر خشت طلا را به مبلغ 2 میلیون و 150 هزار تومان بپردازند.

جوینده افزود: سرانه جمع آوری نذورات و کمک های مردمی در کشور 2 هزار و 500 تا 3 هزار تومان است اما این سرانه در خراسان جنوبی 5 هزار و 300 تومان است.

وی اضافه کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری تعهد ما از سوی مردم خراسان جنوبی 3 میلیارد تومان بوده که تاکنون 68 درصد این مبلغ تامین شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه اسکان و تغذیه زائران بر عهده کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین است، گفت: در سال گذشته استان 13 موکب در پیاده روی اربعین داشته است که امسال به 30 موکب افزایش پیدا کرده است.

جوینده با بیان اینکه  پنج موکب در مسیر نجف به کربلا و 25 موکب در کاظمین است، تصریح کرد: از این تعداد هشت موکب نانوایی، یک موکب بهداشت و درمان، دو موکب اسکان، 15 موکب پذیرایی و یک موکب نظافتی است.

وی اذعان داشت: در اربعین امسال به چادر گروهی، پتو، موکت و مواد غذایی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج و حبوبات نیاز داریم و امیدواریم مردم استان هم مانند گذشته کمک کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار کرد: هم استانی ها می توانند وجوهات نقدی خود را به شماره حساب 6273811095667975 بانک انصار واریز کنند.

جوینده بیان کرد: ایستگاه های کمک های مردمی ستاد اربعین در بیرجند نیز در محل مسجد امام علی(ع)، مسجد حضرت محمدرسول الله(ص)، مسجد امام حسین(ع)، مسجد حضرت باقرالعلوم(ع)، مسجد حضرت سیدالشهدا(ع)، مسجد امام جعفر صادق(ع)، مسجد حضرت صدیقه طاهره(س) و مسجدالحسین(ع) جوادیه برپا شده و آماده دریافت کمک های مردمی است./880/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات