۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۳۱۴۱۷
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

تحریم‌ها بر جامعه مستقل و خودباور بی‌تأثیر است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: تحریم حربه‌ای است که در فضای نیاز و وابستگی کاربرد دارد؛ اما در جامعه خودباور و مستقل از لحاظ اقتصادی، سیاست تحریم جایگاه و اثری نخواهد داشت.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از روحانیان استان، با تأکید بر تلاش همگانی در راستای خودکفایی اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری، اظهار کرد: هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید برای موفقیت کشور در این زمینه فعالیت کند.

وی با اشاره به نقش افراد و خانواده‌ها درزمینهٔ تحقق اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: فرهنگ اصلاح الگوی مصرف یکی از گزینه‌های اصلی و اساسی است که می‌تواند ریشه‌های وابستگی را قطع و یا دست کم به حداقل برساند و جامعه دینی را از ذلت قهّاریت و جبّاریت مستکبران و تحریم‌های آنان رهایی بخشد.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: تحریم حربه‌ای است که در فضای نیاز و وابستگی کاربرد دارد؛ اما در جامعه خودباور و مستقل از لحاظ اقتصادی، سیاست تحریم جایگاه و اثری نخواهد داشت.

وی با تأکید بر تقویت روحیه وجدان کاری و حمایت از مبتکران، اضافه کرد: کار و ابتکار دو موضوعی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید و تصریح داشته‌اند.

حجت‌الاسلام قدیمی ادامه داد: بی‌تردید، یکی از الزامات مهم و استراتژیک در تحقق اقتصاد مقاومتی آن است که اولاً فرهنگ کار و وجدان کاری گسترش یابد و ثانیاً از مبتکران و آنان که اهل فکر و خلاقیت هستند حمایت جدی صورت گیرد تا راه‌های نارفته فتح شود و مسیرهای میان‌بر برای تحول اقتصادی هموار شود.

وی تصریح کرد: اگر هر ایرانی در حوزه کاری خودش وجهه همت و تلاش خود را سربلندی کشورش قرار دهد و با انگیزه و عشق و ایمان کار کند، بسیاری از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد و زمینه‌های استقلال اقتصادی به وجود خواهد آمد و ترفندهای اقتصادی بیگانگان تأثیری نخواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام قدیمی اظهار کرد: قرآن در یک نگاه کلان می‌فرماید: «وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا یضُرُّکمْ کیدُهُمْ شَیئا» و تأکید می‌کند اگر صبر پیشه کنید و تقوا داشته باشید، کید و مکر دشمنان در شما بی‌اثر خواهد شد.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی افزود: یکی از مصادیق تقوا وجدان کاری است که انسان مسلمان در همه تلاش‌هایش خداباور و معادباور باشد، برای لحظه‌های عمر کاری خود حساب ویژه‌ای باز کند و خود را در برابر آن مسؤول و متعهد بداند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات