۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۳۱۴۱۰
رییس‌ جمهور:

تا زمانی که طرف‌های مقابل نسبت به برجام پایبند باشند، به آن پایبند خواهیم بود

رییس جمهور، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک را مثبت و رو به توسعه دانست و تاکید کرد: هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاری‌ها و روابط همه جانبه تهران – پراگ وجود ندارد.
رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوار نامه «سواتوپلک چومبا» سفیر جدید جمهوری چک ، با اشاره به اینکه پس از برجام شرایط بهتری برای گسترش روابط و همکاری‌های کشورهای اروپایی با ایران فراهم شده است، گفت: معتقدیم توافق هسته‌ای و برجام به توسعه صلح پایدار و امنیت و ثبات در منطقه و جهان کمک می‌کند.

رییس جمهور با بیان اینکه همه طرفها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند، گفت: تا زمانی که طرف‌های مقابل ایران نسبت به برجام پایبند و متعهد باشند، ما نیز پایبند به آن خواهیم بود.

دکتر روحانی رفع تحریم‌ها و بوجود آمدن فضای همکاری، تجاری و اقتصادی، میان ایران و اتحادیه اروپا را از آثار مثبت برجام برشمرد و گفت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و چک در راستای توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های فی مابین در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

رییس جمهور تسهیل در روابط بانکی را در توسعه مناسبات ایران و چک حائز اهمیت برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط تجاری و اقتصادی خود با جمهوری چک را بیش از پیش گسترش دهد.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت همکاری بیشتر کشورهای جهان برای حل و فصل مشکلات و معضلات بین‌المللی از جمله همکاری مشترک برای مبارزه با تروریسم، خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای داعیه‌دار مبارزه با تروریسم هستند ‌اما در عمل به گونه دیگری برخورد می‌کنند و این در حالی است که همه باید در مسیر مبارزه با تروریسم، یکپارچه و در کنار هم باشیم.

«سواتوپلک چومبا» سفیر جدید جمهوری چک نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور کشورمان با اشاره به پویایی و توسعه روابط و همکاری‌های ایران و چک در سال‌های اخیر، گفت: امروز تجار و فعالان اقتصادی دو کشور مناسبات خوبی با هم داشته و در راستای توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری برنامه‌ریزی‌های خوبی با هم دارند.

سفیر جدید جمهوری چک با تأکید بر اینکه این کشور برای توسعه روابط و همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قایل است، خواستار گسترش مناسبات همه جانبه تهران – پراگ شد.

چومبا اظهار داشت: امروز بر همگان روشن است که راه‌حل مشکلات تنها از طریق مذاکره و احترام متقابل قابل دسترس خواهد بود./۱۳۲۳/۱۰۳/ح

ارسال نظرات