۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۳۱۴۰۷
آیت الله کعبی:

دفاع از خلیج فارس بر پایه های مکتبی و اعتقادی است/ ایران باید برنامه های هسته ای را با قاطعیت ادامه دهد

نماینده خبرگان با اشاره به سخنان خبیثانه رییس جمهور آمریکا، گفت: در حال حاضر بعد از نقض برجام توسط آمریکا، جمهوری اسلامی باید سیاست های هسته ای خود را که قبل از برجام داشته با قاطعیت ادامه دهد.
آیت الله عباس کعبی آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه اخلاقی بصیرتی مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به سخنان خبیثانه و گزافه روز گذشته رییس جمهور آمریکا، گفت: نام خلیج فارس و دفاع از این نام بر پایه های مکتبی، فکری و اعتقادی است.

وی افزود: در این جا بحث عرب  و عجم نیست بلکه بحث حاکمیت دین و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است، بحث تعصب بر سر یک نام نیست که آنها بگویند عربی و ما بگوییم فارسی و بحث عرب عجم مطرح کنیم،  مسأله حاکمیت دین و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هدف رؤسای جمهور آمریکا از به کار بردن نام جعلی برای خلیج فارس، اظهار داشت: موقعی که اوباما و ترامپ و امثال آنها این نام جعلی را به کار می برند دنبال این هستند که خلیج فارس را از حاکمیت اسلام به طرف حاکمیت آمریکا بکشانند؛ ترامپ دنبال خلیج آمریکایی و اسرائیلی است.

وی با اشاره به سخنان شب گذشته رییس جمهور در پاسخ به یاوه گویی های ترامپ، ادامه داد: صحبت های دیشب آقای روحانی از حیث برملا کردن جنایت های آمریکا، تأکید بر دشمنی آمریکا با ملت ایران، دفاع از سپاه و قدرت موشکی و افشای سیاست های خصمانه آمریکایی ها تحسین برانگیز بود و از این بابت قابل تقدیر و تشکر است.

آیت الله کعبی ابراز داشت: منتها بخش آخر صحبت ها که ایشان می گوید نقض برجام توسط آمریکا لطمه ای به برجام نمی زند، این حرف تمام نیست بلکه الان بعد از نقض برجام توسط آمریکا، جمهوری اسلامی باید سیاست های هسته ای خود را که قبل از برجام داشته با قاطعیت ادامه بدهد.

وی عنوان کرد: البته تحلیلگران نظامی می گویند ممکن است صحبت های ترامپ مقدمه ای باشد برای یک تهدید نظامی محدود و اگر این اتفاق بیفتد، میدان این تهدید نظامی محدود خیره سری در ناوگانها است که البته دریادلان نیروی دریایی جمهوری اسلامی یقین بدانید که پاسخی بسیار محکم و دقیق به خیره سری های آمریکا در دریا خواهند داد./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات