۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۳۱۴۰۲
نماینده ولی فقیه در ایلام:

رسالت اصلی حوزه های علمیه تبلیغ و ترویج معارف دین است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: رسالت اصلی حوزه های علمیه تبلیغ و ترویج معارف دین و اهل بیات عصمت و طهارت است که هیچگاه نباید از این وظیفه اصلی و خطیر غافل شوند.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنفی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در نشست شورای حوزه های علمیه استان ایلام، در دفتر نمایندگی ولی فقیه اظهار داشت: مدارس علمیه باید زیربنای فعالیت های خود را بر پایه حوزه انقلابی بنا کنند.

وی افزود: رسالت اصلی حوزه های علمیه تبلیغ و ترویج معارف دین و اهل بیات عصمت و طهارت است که هیچگاه نباید از این وظیفه اصلی و خطیر غافل شوند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: بصیرت افزایی و بصیر بودن یکی دیگر از مولفه های اصلی در حوزه ها است که طلاب و اساتید و مسؤولان حوزه باید اهتمام ویژه ای به این مقوله داشته باشند زیرا که راه حل دفع حملات دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: دشمن یکی از راه های نفوذ خود در حوزه و دین را تغییر مبنای فکری حوزه در نظر دارد و به دنبال دور کردن طلاب و بدبین کردن آنها به افکار امام و رهبری هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه حوزه هایی هستند که دخالت در امور سیاسی را حرام می دانند و بدین ترتیب طلاب و پیروان خود را به افرادی بی تاثیر و صرف مذهبی تبدیل خواهند کرد که این بزرگترین ضربه به دین و معارف است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه باید حوزه ها از گزند این چنین افکاری مصون بمانند، گفت: تنها راه مقابله و خنثی کردن این فکر پلید و مسموم تربیت جوانان و طلاب انقلابی و بصیر است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: اگر نظام اسلامی تا الان بابنده و پویا در مسیر پیشرفت قرار داشته به دلیل وجود روحانیت اصیل و انقلابی و بیدار است که با اتحاد و اعتمادی که مردم به آنها دارند نظام از استحکام چشمگیری برخورد دار است.

این مدرس حوزه اضافه کرد: بحمدالله مدارس علمیه استان ایلام در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد که این ترقی به همت مسؤولان مربوطه و طلاب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان بیان داشت: ان شا الله به روحیه جهادی و انقلابی که در حوزه وجود دارد مشکلات آنها برطرف خواهد شد و مدارس علمیه بیش از پیش در مسیر توسعه و ترقی قرار خواهند گرفت./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات