۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۵۳۱۳۳۴
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی هشدار داد؛

تلاش یک جریان برای حذف نام ائمه معصومین در کشور

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه جریانی در حال حذف کردن نام ائمه معصومین(ع) در کشور است، گفت: امروزه در ایران یک تفکر غلط سبب شده نام های مذهبی در زندگی ها رو به فراموشی برود.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در بیت حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی برگزار شد، با اشاره به یازدهمین فراز زیارت امین الله «مستنة بسنن اولیائک» گفت: سنت به معنای روش است،  اما باید دقت کرد که روش در چه چیزی مقصود است و نیز باید توجه داشت که هر قوم و گروهی به لحاظ شرایط مکانی و زمانی در امورات دنیایی و روابط اجتماعی یک آداب و رسومی را برای خود مقرر می کنند که نوعاً ریشه های واقعی ندارند ولی آن وقت روشهای عملی و اخلاقی واقعیت داشته و مطلوب است که ریشه های فطری داشته باشند.

عضو هیأت علمی جامعة‌المصطفی ادامه داد: اسلام در ابتدا در مواجهه با با پدیده های مختلف سه رویکرد داشت که عبارت از روش انکاری، روش اثباتی و روش اصلاحی است؛ یعنی در برابر برخی پدیده ها ایستاد و آنها را نهی کرد، برخی را تأیید و برخی را هم اصلاح کرد.

وی با اشاره به «سنن اولیائک» عنوان کرد: مراد از اولیای الهی پیامبران و ائمه معصومین(ع) است؛ بالاترین مصداق اولیای الهی انبیا و امامان معصوم(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه حدود و قیود الهی به نفع انسان و برای هدایت و سعادت او از سوی خداوند متعال تعیین شده است، اظهار داشت: ما باید روش زندگی معصومین(ع) را شناسایی کنیم و طبق همان عمل کنیم تا سعادتمند شویم.

عضو هیأت علمی جامعة‌المصطفی ویژگی های اولیای الهی را در کلام پیامبر اکرم(ص) اینگونه توصیف کرد: اولیای الهی سکوتشان ذکر خدا، نگاهشان به مسائل از باب عبرت گیری، سخن گفتنشان از روی حکمت و وجودشان میان مردم برکت است.

وی افزود: منبر باید با مطالعه باشد؛ شهید بهشتی گفت برای هشت دقیقه حرف زدن باید 8 ساعت مطالعه کرد؛ امروزه باید بدانیم که منبر بدون مطالعه ثمره ای نخواهد داشت و سطح علمی پایین خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان با بیان اینکه جریانی در حال حذف کردن نام ائمه معصومین(ع) در کشور است، ابراز داشت: امروزه والدین متأسفانه اسم هایی روی فرزندان خود می نهند که هیچ معلوم نیست از کجا آمده است؛ تلاش معاویه ملعون این بود که نام «علی» را از بین ببرند که نتوانست، اما امروزه در ایران یک تفکر غلط وارد شده که سبب شده اسم های اهل بیت(ع) در زندگی ها رو به فراموشی برود./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات