۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۳۱۳۲۵
مدیر گروه تبلیغی جهادی یاران خورشید:

نیاز به مدیریت منسجم تبلیغی داریم

مدیر گروه تبلیغی جهادی یاران خورشید با بیان این که مبلغان جهادی حوزه گمنام هستند، تحصیل و تبلیغ را مقوم یکدیگر خواند.
تبلیغ جهادی مبلغان حوزه

حجت الاسلام محمدصادق منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: تمام مبلغانی که در شهرها و روستاها و در عرصه های مختلف فعالیت می کنند، تبلیغ جهادی انجام می دهند، چرا که مخلصانه حرکت می کنند و گاهاً جان خود را به خطر می اندازند.

مدیر گروه تبلیغی جهادی یاران خورشید سعه صدر را از جمله ویژگی های منحصر به فرد مبلغان جهادی عنوان کرد و گفت: یک سعه صدری در مبلغان وجود دارد که مطالبی که ارتباطی به او ندارد را می شنود، اما خود را در معرض سؤال مردم قرار می دهد و گاها مخاطبان تحقیرآمیز سخن می گویند اما فقط با سعه صدر می شنود.

مبلغان جهادی دنبال اسم و رسم نیستند

وی تصریح کرد: مدارا و محبت بی شائبه و پدرانه نسبت به مخاطب از ویژگی های مبلغ جهادی است؛ مبلغان جهادی گمنام بوده و دنبال اسم و رسم نیستند و رسالت تبلیغی و سربازی امام زمان خود را انجام می دهند.

حجت الاسلام منتظری نیت خالصانه را دیگر ویژگی مبلغان جهادی عنوان کرد و گفت: داشتن سواد لازم دیگر ویژگی در این راه است؛ مبلغ جهادی مبلغی باسواد است و در راه تبلیغ دین از نظر علمی تلاش می کند؛ اگر مردم از مبلغان بهره می برند، مبلغ کوشش علمی دارد که به جوشش علمی رسیده است.

مدیر گروه تبلیغی جهادی یاران خورشید با تأکید بر لزوم مطالعه عالمانه از سوی مبلغ جهادی اظهار داشت: مبلغ باید خود را از لحاظ مختلف حدیثی، فقه و اصول و غیره تقویت کند. مبلغ جهادی باید عالمانه مطالعه کند و نسبت به علمی که می خواهد به مردم منتقل کند، دلسوز باشد.

لزوم لحاظ کردن آموزش و انگیزه سازی در تبلیغ از سوی نهادهای مدیریتی تبلیغ

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که وضعیت تبلیغی گروه های جهادی را چطور ارزیابی می کنید؟ تصریح کرد: کارهای زیادی صورت می گیرد، اما مدیریتی در تبلیغ وجود ندارد و نهادهای تبلیغی ما نمی توانند تبلیغ را مدیریت کنند؛ تلاش های زیادی انجام می دهند اما باید به خروجی برسیم اما این خروجی دیده نمی شود و این به خاطره ضعیف بودن مدیریت تبلیغ است و پشتوانه آن آموزش ها، انگیزه سازی و مؤلفه های تبلیغی است که مدیر تبلیغی باید لحاظ کند.

حجت الاسلام منتظری با بیان این که در حال حاضر سیستم تبلیغی یکپارچه نیست، افزود: نهادهای مختلفی در راستای امر تبلیغ تلاش می کنند، اما با هم در ارتباط نیستند و سیستم یکپارچه ای ندارند یا این که حداقل مبلغان از این ارتباط مطلع نیستند.

تبلیغ و تحصیل علم مقوم یکدیگر هستند و منافاتی با هم ندارند

مدیر گروه تبلیغی جهادی یاران خورشید درباره تبلیغ و تحصیل همزمان اظهار داشت: این دو منافاتی با هم نداشته و همپوشانی با هم دارند؛ از 365 روز سال شاید 180 روز آن در حوزه های علمیه تحصیل صورت می گیرد یعنی نصف ایام سال تحصیلی در حوزه های علمیه، تعطیلی وجود دارد؛ مبلغ باید در ایام تحصیلی محصل باشد و در ایام تبلیغی به تبلیغ دین بپردازند.

وی با بیان این که بزرگان ما همراه با تحصیل تبلیغ می کردند، خاطرنشان کرد: مبلغ بدون تحصیل علم نمی تواند تبلیغ کند و تبلیغ بدون تحصیل ابتر است، این دو مقوم یکدیگر هستند./822/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات