۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۵۳۱۳۱۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان خبر داد؛

فعالیت بیش از ۴۰ مدرسه امین در لرستان

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان از فعالیت مدارس امین در استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ مدرسه در استان مشغول تربیت دینی دانش آموزان هستند.
مدارس امین

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در استان بیش از 40 مدرسه امین فعالیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت مدارس امین در بخش خواهران و برادران افزود: این مدارس فرصتی مناسب در جهت تربیت دینی دانش آموزان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان با اشاره به حضور مبلغان در مدارس امین عنوان داشت: مبلغان و روحانیان به صورت تمام وقت در این مدارس فعالیت دارند و حضور این قشر در تربیت دینی دانش آموزان نقش آفرین است.

وی در ادامه اظهار داشت: پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان، رفع شبهات، آموزش احکام و اجرای برنامه های مذهبی و معنوی از جمله مواردی است که در مدارس امین مورد توجه ویژه قرار دارد.

حجت الاسلام ولی پور با تأکید بر ضرورت تبیین و ترویج ارزشها در جهت تقویت معنویت و تربیت دینی نسل جوان ادامه داد: وجود مدارس امین فرصتی برای تعمیق بخشیدن به فعالیتهای دینی فرهنگی بین دانش آموزان و تقویت فرهنگ دینی جامعه است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های مختلف در مدارس امین بر اساس برنامه های تعریف شده از سوی کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش است، گفت: اقامه نماز، اجرای برنامه های فرهنگی و دینی با محوریت دانش اموزان و حضور روحانیت از دیگر مواردی است که مورد اهمیت قرار دارد.

حجت الاسلام ولی پور در ادامه با اشاره به ضرورت مصون سازی نسل جوان در برابر آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی خاطرنشان کرد: حضور مبلغ در مدارس امری مهم در جهت خنثی سازی توطئه های فرهنگی است.

وی اظهار داشت: پیشگیری از رواج آسیب های اجتماعی، فرهنگی در جامعه در تربیت نسلی مؤمن، انقلابی و ارتقای فرهنگ و اخلاق جامعه بسیار مؤثر است./9459/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات