۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۳۱۳۱۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

طبیبان الهی معالجان نیات، رفتار و کردار انسان‌ها هستند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طبیبان الهی معالجان نیات، رفتار و کردار انسان‌ها هستند، گفت: آنان جنبه معنوی انسان را با داروهای الهی تقویت کرده و او را به اوجی که قرآن ترسیم می‌کند، هدایت می‌کنند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه هدایت، گفت: آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) برای درمان بیماری‌های روحی، خلقی و عملی شفا است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم نسخه الهی برای درمان بیماری‌های انسان است، ابراز کرد: مراجعه بیمار به طبیب به واسطه اعتمادی است که در قلب او ایجاد می‌شود بر همین اساس هرگز نسبت به نسخه و تجویز پزشک چون و چرا نمی‌آورد و با تهیه دارو به درمان خود می‌پردازد بنابراین برخورد  مردم با طبیبان جسمی چنین است.

حجت الاسلام والمسلیمن انصاریان در خصصو طبیبان الهی، بیان داشت: طبیبان الهی که از نظر عقل، علم، حکمت، دلسوزی و خیرخواهی هرگز با طبیبان جسمی قابل قیاس نیستند طبیبانی هستند که وجود مقدس پروردگار عالم برای معالجه بندگان فرستاده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر کسی به عقل، علم و نسخه درمان این طبیبان الهی اعتماد نکند در زمره بیماران قرار دارد بنابراین ابتدا باید به آنان اعتماد کرد و نباید نسبت به نسخه درمانی این طبیبان الهی چون و چرا آورد بلکه باید در برابر فرامین آنان تسلیم محض بود.

وی با بیان اینکه تمام داروهایی که طبیبان الهی برای معالجه بیماران تجویز می‌کنند شفا است، گفت: نماز نابود کننده فحشا و منکر است بنابراین انسان اگر بخواهد چنین نمازی بخواند باید به دستوراتی که اهل بیت(ع) در این زمینه بیان فرموده‌اند جامه عمل بپوشاند.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: نماز دارای دو جنبه رفعی و دفعی است که در دسته دفعی باید به همه احکام شرعی مانند مباح بودن زمین و آب وضوی دقت کرد تا نماز محقق شود اما در جنبه رفعی انسان با خواندن نماز بیماری‌هایی مانند کفر و شرک از وجودش نابود می‌شود.

حجت الاسلام والمسلیمن انصاریان با اشاره به رحمان و رحیم بودن خداوند، تصریح کرد: هنگامی که انسان نماز می‌خواند در بسم الله الرحمن الرحیم باید بداند که خداوند رحمان رفع کننده همه نیازهای انسان است بنابراین انسان نیازی به سفره شیطان ندارد.

این خطیب مشهور ادامه داد: انسان زمانی که در نماز به رحیمیت خداوند توجه می‌کند می‌داند که ذات، افعال و صفات اقدس الهی زیبای مطلق است بنابراین در مقابل هیچ گناه و لذت‌ زودگذر شکیبایی خود را از دست نمی‌دهد و با قلبی ثابت به دلدار معشوق می‌شود.

وی ادامه داد: انسان در هنگام نماز خداوند به او می‌گوید ای بنده من بدان که تو با رحمان و رحیم عالم هستی پیوند خورده‌ای بنابراین از روز قیامت هراسی به دل راه نده؛ ما باید بدانیم قیامت خداوند با رحمانیت و رحیمیت خداوند گره خورده است.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: نماز هم دفع و رفع کننده بیماری‌های فکری، عملی و روحی است چنانچه این بیماری‌ها درمان نشود قدرت تشخیص حق در انسان ضعیف می‌شود و این ضعف تا حدی پیش می‌رود که او در برابر حق قد علم می‌کند. خداوند می‌فرماید: عاقبت بیمارانی که در بیماری روحی، عملی و فکری دست و پا می‌زنند این است که آنان پس از مدتی منکر قرآن و انبیای الهی می‌شوند.

استاد حوزه علمیه در ادامه اظهار داشت: این بیماران تمام نعمت‌ها را که نورالله هستند به مصرف می‌رسانند در کارگاه وجودشان به ظلمت تبدیل می‌کنند و به بیماری جدید مبتلا می‌شوند و کار به جایی می‌رسد که خداوند می‌فرماید: من دیگر تو را رها می‌کنم برو بیماری‌های خود را افزایش بده چرا که تو نمی‌خواهی با من و اولیای الهی آشتی کنی؛ برای این افراد تا پایان عمر هیچ خیری وجود ندارد.

این دانشمند فرزانه در پایان خاطر نشان کرد: طبق صریح روایات؛ طبیبان جسمانی حیات حیوانی انسان‌ها را مراقب می‌کنند اما طبیبان الهی معالجان نیات، رفتار و کردار انسان‌ها هستند و جنبه معنوی انسان را با داروهای الهی تقویت کرده و او را به اوجی که قرآن ترسیم می‌کند، هدایت می‌کنند، پیامبر(ص) فرمودند: اگر خداوند عاشق کسی شود درب هشت حقیقت را به روی او باز می‌کند، در جای دیگر فرمودند: با ارزش‌ترین انسان نزد خداوند جوان زیبایی است که همه جوانی و زیباییش را بند خداوند و اطاعت ار فرامین الهی کرده است، خدا در محضر ملائکه به این جوان مباهات می کند و می گوید این بنده واقعی من است./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات