۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۳۱۳۱۶
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

تشریح فعالیت های گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت

مدیر گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت گفت: راه اندازی مراسم اعتکاف، برپایی ایستگاه های صلواتی، تبلیغ دانش آموزی، برپایی نمایشگاه و تبلیغ در پارک ها از فعالیت های این گروه به شمار می رود.
مبلغان جهادی مبلغان جهادی مبلغان جهادی مبلغان جهادی مبلغان جهادی تبلیغ در مناطق اهل سنت مبلغان جهادی مبلغان جهادی

حجت الاسلام پیام عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به معرفی فعالیت های گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت پرداخت و اظهار داشت: فعالیت های این گروه 8 سال است که فعالیت های خود را قروه کردستان انجام می دهد و در ایام تبلیغی و مناسبت های مختلف از سوی دفتر تبلیغات اسلامی به این منطقه اعزام می شود.

مدیر گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت در خصوص تخصص مبلغان این گروه تصریح کرد: مبلغان این گروه، طلابی هستند که هم باید کار در مناطق تلفیقی را بداند، چرا در این شهر، 50 درصد جمعیت را شیعیان و 50 درصد را اهل سنت تشکیل می دهند، هم باید در کار دانش آموزی نیز تخصص داشته باشند به دلیل این که عمده کار این گروه در مدارس صورت می گیرد.

وی گفت: فعالیت های گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت، شهرستان قروه و چند شهر دیگر و روستاهای اطراف را پوشش می دهد.

تشریح فعالیت های گروه

حجت الاسلام عبدالملکی ضمن بیان فعالیت های گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت افزود: از جمله فعالیت های این گروه راه اندازی مراسم اعتکاف در شهرهای تحت پوشش تبلیغی خود بوده که با استقبال خوبی رو به رو شده است؛ برپایی ایستگاه های صلواتی، پشت نویسی کردن ماشین ها و تهیه پرچم هایی مخصوص تاکسی ها در مناسبت های مختلف از دیگر فعالیت های گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت به شمار می رود که ایجاد شور حسینی در شهرها و روستاهای مورد پوشش را در پی داشته است.

مدیر گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت تصریح کرد: از دیگر فعالیت های این گروه، برپایی نمایشگاه و تبلیغ در پارک ها بود که این فعالیت در تابستان ها و ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفت و برنامه شاخصی در سطح شهرستان شد؛ در این نمایشگاه، غرفه هایی با موضوعات کودک و نوجوان، پاسخ به سؤالات شرعی و اعتقادی، برگزاری مسابقه برای جوانان و نوجوانان و بیان معارف در خلال مسابقات بود.

وی با اشاره به حضور تبلیغی مستمر در مدارس از سوی این گروه گفت: مهم ترین فعالیت گروه منادیان وحدت، کار دانش آموزی در مدارس است که بیشتر توان گروه صرف این مسأله می شود؛ با هماهنگی با مدیران مدارس، مبلغان گروه هر ماه سه روز و در ایام تبلیغی تمام ماه را در مدارس حضور پیدا می کنند و به بیان معارف دینی می پردازند.

کار در مدرسه از کار در مسجد و حسینیه مقدس تر است

حجت الاسلام عبدالملکی با بیان این که کار در مدرسه از کار در مسجد و حسینیه، مقدس تر و بیشترین اثرگذاری را دارد، اظهار داشت: دانش آموزانی هستند که مخاطب طلاب شیعه در مساجد نیستند، اما در مدارس می توان معارف دینی را به آنها آموخت.

مدیر گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت شناسایی دانش آموزان نخبه را از دیگر فعالیت های این گروه عنوان و تصریح کرد: در مدارس با کسانی رو به رو هستیم که می توان به آنها فکر داد و رویشان کار کرد؛ در مدارس راهنمایی پسرانه یک به یک حضور پیدا کرده و دانش آموزان نخبه را شناسایی کردیم؛ دانش آموزان نخبه هستند که موفق خواهند شد و آینده شهر و منطقه نیز در اختیار اینها قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای این دانش آموزان برنامه ریزی ویژه ای داریم که در این راستا کانون نخبگانی را راه اندازی کردیم و در حال حاضر حدود 35 دانش آموز نخبه را گزینش کرده و ماهی یک بار جلسات ویژه ای را با اینها برگزار می کنیم و همچنین از طریق تلگرام نیز با آنها در ارتباط هستیم که ثمره آن را تا کنون دیده ایم./822/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات