۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۳۱۲۹۸

راه‎اندازی «تریبون الکترونیکی» برای ترویج اسلام معتدل در مصر

مفتی مصر با بیان اهمیت استفاده از وسایل ارتباط جمعی در ترویج اندیشه‌های اسلام اعتدالی از راه اندازی تریبون الکترونیکی در این کشور خبر داد.
شوقی علام

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر و رییس شورای عالی هیأت جهانی فتوا با اشاره به اهمیت رسانه‌های ارتباط جمعی از راه اندازی شبکه الکترونیکی به چند زبان با هدف پوشش کنفرانس جهانی فتوا خبر داد.

علام افزود: تریبون‌های الکترونیکی، فرهنگ ارتباطات، گفت‌وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز با دیگران برای خیر و سعادت بشریّت را تقویت کرده و در عرصه تقویت ارزش‌های دینی، اخلاق و معارف اسلامی بسیار موثر است.

وی با بیان نقش برگزاری دوره‌های آموزشی و سخنرانی‌ها در تربیت انسانی اخلاقی، ارزشی و فرهنگی خاطر نشان کرد: در جهان امروزی استفاده از امکانات و تکنولوژی‌های موجود نقش بسزایی را در تحقق اهداف موسسه‌های دینی پیرامون ارتباط فکری و اندیشه‌ای با دیگران ایفا می‌کند.

مفتی مصر ادامه داد: راه اندازی تریبون‌های الکترونیکی به زبان‌های مختلف، متشکل از مجموعه‌ای از سخنرانی‌های صوتی، برنامه‌ها، دوره‌های آموزشی، فرهنگی و رفتاری همراه با درس‌های اخلاقی، نشست‌های علمی، فیلم و تولیدات سمعی و بصری سبب پیشرفت اسلام اعتدالی می‌شود.

این عالم اهل سنت مصر تصریح کرد: پس از آغاز به کار تریبون‌های الکترونیکی پژوهشگران و محققان امکان شناخت از اسلام و استفاده از تجربیات صاحب‌نظران را به طور شبانه‌روزی خواهند داشت.

علام با اشاره به امکانات فراوان تریبون‌های الکترونیکی اظهار داشت: دانشجویان، علاقه‌مندان و پژوهشگران از طریق این تریبون‌ این امکان را خواهند داشت تا نوع دوره آموزشی مورد نیاز خود را انتخاب و در فضایی کاملا علمی با سایر اندیشمندان و نخبگان سراسر کشور مرتبط شوند.

وی با بیان ظرفیت بالای تریبون‌های الکترونیکی و تلاش برای استفاده از آنها در کنفرانس جهانی فتوا گفت: کنفرانس جهانی فتوا در راستای مبارزه با اندیشه‌های افراطی و تروریستی و زدودن افکار بد از اندیشه‌ ناصواب کمک شایانی را به مخاطبان خواهد کرد./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات