۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۳۱۲۹۳
آیت الله طبسی:

امام سجاد اجازه نداد نور هدایت عاشورا خاموش شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با وجود شرایط سخت و خفقان، امام سجاد(ع) اجازه نداد که نور هدایت عاشورا خاموش شود.
طبسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: حضرت زین العابدین(ع) جزو کسانی هستند که به اسلام حیات مجدد بخشید.

وی افزود: پیامبر به جابر فرمودند وقتی قیامت بر پا می شود منادی ندا می دهد که آقا و پیشوای عبادت کنندگان از جا برخیزد که علی بن حسین(امام سجاد) از جا بر می خیزد، بعد از جریان عاشورا به حسب ظاهر از اسلام محمدی خبری نبود و دشمنان این گونه برنامه ریزی کرده بودند اما حضرت زین العابدین تمام قد بعد از عاشورا ایستاد و از تمام اهرم ها استفاده کرد تا اسلام حقیقی حفظ شود.

آیت الله طبسی با بیان این که امام سجاد(ع) به مردم فهماند اسلامی که حاکم آن مانند یزید باشد اسلامی مسخ شده است، اظهار داشت: اسلامی که پیامبر اسلام آن را آورده است و اولیای امور نشأت گرفته از غدیر هستند اسلام حقیقی است.

وی ادامه داد: دشمنان طرفداران اسلام محمدی را کشتند و آواره کردند و فساد را عمدا رواج داده بودند و علیه اهل بیت(ع) تبلیغات سوء می کردند، دشمنان تمام مؤمنان را کنار گذاشته و افراد مسأله دار را وارد کار کرده بودند و امتیازات را به آنان می دادند.

عضو جامعه مدسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن کینه و دشمنی اهل بیت(ع) را در دل ها کاشته بودند، ابراز داشت: دشمنی نسبت به اهل بیت(ع) علنی بود و برای دنیا تمام کارهای نادرست را انجام می دادند و به اهل بیت(ع) جسارت می کردند.

وی عنوان کرد: اوضاع خفقان بسیار سخت و سنگینی وجود داشت اما امام سجاد(ع) در درجه نخست سعی کردند که جریان کربلا را حفظ کنند تا تبلیغات سوء دشمن تأثیرات منفی نداشته باشد،  حضرت زین العابدین کربلا به تک تک خانه ها بردند و مبلغ جریان کربلا شدند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) اجازه ندادند با وجود فشارهای بسیار سنگین نور و چراغ جریان عاشورا خاموش شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات