۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۳۱۲۸۷
کارشناس دینی:

والدین از نظارت صریح و مستقیم بر فرزندان پرهیز کنند

مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک گفت: نظارت صریح و مستقیم سبب دلزدگی فرزندان شده و والدین نمی توانند محبت و مدیریت خود را به درستی به فرزندان ابراز کنند.
معنویت، کودکان، نوجوانان، جوان، خانواده، تربیت خانواده، سبک زندگی

حجت الاسلام علی اسفندیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی در پاسخ به سوال ابعاد نظارتی والدین بر فرزندان، با بیان اینکه تقويت معنويت فرزندان وظیفه مهم والدین است، گفت: نظارت صریح و مستقیم سبب دلزدگی فرزندان شده و والدین نمی توانند محبت و مدیریت خود را به درستی به فرزندان ابراز کنند.

اهمیت نظارت همه جانبه والدین بر فرزندان

مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک با اشاره به اهمیت نظارت همه جانبه والدین، ابراز کرد: نظارت پنهانی و غیر مستقیم والدین بر فرزندان سبب تشویق آنان به دین مبین اسلام می شود زیرا پرخاشگری و امر و نهی اثر عکس بر آنان گذاشته و لجاجت فرزندان را به همراه دارد.

کارشناس دینی مشاوره با افراد کارشناس را دارای اهمیت بالایی دانست و اضافه کرد: زمانی که فرزندان مرتکب خطایی می شوند والدین باید با مشورت با افراد آگاه به مسائل تربیتی به اصلاح آنان بپردازند.

مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک ابراز کرد: خانواده ها در برخورد با فرزندان خود نباید تصمیمات عجولانه ای گرفته ای و بدون تفکر آنان را تنبیه کنند زیرا با تربیت صحیح فرزندان متوجه حقایق خواهند شد و نظارت دقیق و درست خانواده را درک خواهند کرد.

گرایش دانش آموزان به سمت دین و مبانی الهی

حجت الاسلام اسفندیاری معلمان را دو گروه دانست و افزود: یک گروه از معلمان رابطه صمیمانه و دوستانه ای با دانش آموزان خود برقرار می کنند که تاثیر بسزایی در امر تربیتی دانش آموزان بر عهده دارد و اما گروهی دیگر توانایی برقراری این روابط را ندارند.

مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک تصریح کرد: معلمانی که با دانش آموزان خود روابط صمیمانه ای برقرار می کنند سبب گرایش دانش آموزان به سمت دین و مبانی الهی می شوند.

حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به ضرروت ایجاد رابط صمیمانه با دانش آموزان تأکید کرد: معلم در ابتدا باید رابطه‌ای صمیمانه با دانش آموز ایجاد کرده و سپس با تفکر دینی خود، او را به سمت مبانی ارزشی سوق دهد.

وحدت رویه بین خانه و مدرسه

مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک در پاسخ به سوال وحدت رویه بین خانه و مدرسه گفت: نبود وحدت رویه در بین مدرسه و خانواده قدرت تشخیص حق و باطل را دانش آموز سلب کرده و دچا سردرگمی می کند.

حجت الاسلام اسفندیاری بیان کرد: دانش آموز در مدرسه به عنوان یک پذیرنده خوب به شمار می آید؛ اما تحلیلگر مناسبی برای تشخیص حق و باطل نیست و در همین راستا بین مدرسه و خانواده باید تعاملی سازنده در جهت تربیت صحیح فرزندان ایجاد شود.

مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک ابراز کرد: زمانی که دانش آموز در مدرسه و خانه یک نوع تربیت و کردار را مشاهده می کند می تواند یک روش درست را انتخاب کرده و از آن پیروی کند.

حجت الاسلام اسفندیاری در ادامه افزود: نبود وحدت رویه سبب سردرگمی و در نهایت یأس و ناامیدی دانش آموزان از مدرسه و خانواده شده و انگیزه  خود را برای ادامه تحصیل در مدرسه از دست می دهد./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات