۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۳۱۲۸۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

چهره‌ ای معقول، توانمند، متعدل و مدیر سکان استانداری چهارمحال و بختیاری را به عهده بگیرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید چهره‌ ای معقول، توانمند، متعدل و مدیر سکان استانداری این استان را به عهده بگیرد تا بتواند همه نگاه‌ های سیاسی، فرهنگی و مردمی را یک دست کند و به کار مشغول شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، توجه به اصل مقاومت در برابر دشمنان را از مهمترین ضرورتهای امروز کشور بیان کرد و گفت: به یقین ایستادگی در برابر دشمنان در شرایط کنونی سبب خواهد شد پرچم اسلام گسترده تر شود و این یک اصل است.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت 38 ساله نظام موجب ضعیف شدن دشمنان و گسترده شدن پرچم اسلام در سراسر جهان شده است، اظهار کرد: مسؤولان نظام اسلامی باید مقاومت در برابر توطئه ‌های دشمن را جدی گرفته و سست نشوند تا دشمن نتواند به هیچ عنوان آسیبی به ایران وارد کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه سلطه‌ گران در تمام زمانها بر علیه نظام فعالیت می ‌کنند، تصریح کرد: به لطف الهی موضع گیری دشمنان اسلام هیچ گاه سبب پیروزی آنها نشده و نخواهد هم شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه برخی افراد رشد مادی و صنعتی شدن را نشانه عاقل بودن سلطه‌ گران می ‌پندارند، افزود: علم موجب رشد و توسعه سلطه ‌گران شده اما از لحاظ عقلی آنها ابله هستند و نباید با این سلطه‌ گران احمق و ابله مذاکره کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عمل نکردن به تعهدات از سوی برخی از سلطه ‌گران در مذاکرات انجام شده را نشانه حماقت آنها دانست و ادامه داد: مسؤولان هوشیار باشند و بدانند دشمن احمق تر از آن است که بخواهد به نظام اسلامی ضربه وارد کند.

وی در ادامه به موضوع این روزهای استان یعنی انتخاب استاندار اشاره کرد و افزود: تقاضای ما از مسؤولان کشوری این است که در أمر تعیین استاندار استان تسریع داشته باشند؛ این وقت ‌ها و فرصتهای کار تمام می‌ شود اما آن چه بر زمین می ‌‌ماند، همچنان نابسامانی ‌ها است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری بیداد می کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه‌ های مدیریتی در استان تقریباً متوقف و به آمدن استاندار جدید موکول شده است؛ بسیاری از دستگاه‌های اجرایی سر در گریبان و همچنان منتظر هستند که می مانند یا باید بروند چون بالاخره وقتی استاندار جدید می ‌آید به دنبال او یک سری تعویض ‌ها و رفت و آمدها صورت خواهد گرفت که همه اینها بر استان تأثیر گذاشته و می ‌گذارد و کارها را متوقف و گاهی قفل می‌ کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه درحال حاضر بسیاری از فعالان سیاسی در استان تقریباً به جان هم افتاده ‌اند و در رقابت و تلاش و تکاپو نسبت به یکدیگر هستند تا استاندار مطابق میل خودشان انتخاب شود و این‌ها ضایعات قابل توجهی دارد، گفت: نظرها قبلا گفته شده است، باز هم می‌ گوییم که استان با مشکلات فراوان عمرانی و اقتصادی مواجه است و دیگر ظرفیت آن را ندارد که کارهای سیاسی بر استان حاکم شود و گرفتار این بازیگری ‌ها و زدوبندهای گروهی، طیفی و قومی و امثال اینها شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید استانداری انتخاب شود که فارغ از نگاه‌ های سیاسی به کار و تلاش و خدمت مشغول شود، افزود: استاندار جدید باید هم ‌و ‌غم ‌اش کار و خدمت به این مردم و جمع کردن نابسامانی ‌ها در استان باشد، چرا که گروه ‌گرایی و جناح بازی و امثال این‌ها به استان آسیب زده و باز هم آسیب می ‌زند.

وی با بیان اینکه باید چهره‌ ای معقول، توانمند، متعدل و مدیر سکان استانداری چهارمحال و بختیاری را به عهده بگیرد تا بتواند همه نگاه‌ های سیاسی، فرهنگی و مردمی را یک دست کند و به کار مشغول شود، اظهار کرد: متأسفانه شاهد هستیم برخی از کسانی که به دنبال تعیین استاندار هستند، نگاه سیاسی دارند و کمتر به مشکلات استان توجه می کنند که باید این نگاه هر چه زودتر برطرف شود.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به 22 مهر روز جهانی استاندارد، تصریح کرد: استاندارد مسأله بسیار مهمی برای مصرف ‌کننده، تولید کننده و متولیان استاندارد است و مصرف ‌کننده نباید هر فرهنگی را پذیرفته و هر نوع غذا یا کالایی را مصرف کند.

وی با تأکید بر اینکه تولید کننده مؤظف است کالای استاندارد تولید کند، اظهار کرد: متولیان استاندارد که وظیفه نظارت را برعهده دارند باید در چهارچوب مقررات بازرسی و نظارت بر انجام فعالیتهای مربوطه را انجام دهند تا محصول کاملا استاندارد در اختیار جامعه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به 24 مهر روز عقیدتی نیروهای مسلح، گفت: نیروهای مسلح افرادی متعهد، مؤمن، در خدمت اسلام و نظام بوده و در کشور بسیار نقش آفرین هستند و باید قدردان آنها بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با اشاره به دیگر مناسبتها در ایام هفته به ویژه روز تربیت بدنی و ورزش، خاطرنشان کرد ورزش از ضرورتهای امروز جامعه ماشینی بوده و از آنجا که تحرک اجتماعی کاهش یافته است، بایستی تلاش شود تا زمینه ورزش ‌های همگانی فراهم شود./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات