۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۳۱۲۳۴
آیت الله میرباقری:

ریاضت بدون امام انسان را به جایی نمی رساند

نماینده خبرگان با بیان این که انسان باید بداند که برای رسیدن به خداوند متعال تنها راه معصوم است، گفت: اگر تمام وجود انسان همراه امام باشد می تواند با امام سیر کند و موانع را پشت سر بگذارد.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در برنامه مخاطب خاص که به صورت زنده و مستقیم از کربلای معلا و شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به اهمیت ویژه زیارت حضرت سیدالشهدا و شفا بودن تربت امام حسین(ع) گفت: انسان برای رسیدن به مقام بندگی، اخلاص و سلوک باید از امام تبعیت کند.

وی افزود: انسان باید عمل کند و بی تردید بدون عمل نمی توان انتظار داشت که انسان به مقامات بالا و رفیع برسد. اصل در سلوک امام است، اگر انسان به امام برسد و با شفاعت امام حرکت کند راه رفتنی خواهد شد و الا اصلا راهی نیست که انسان بخواهد طی کند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که ریاضت بدون امام انسان را به جایی نمی رساند، اظهار داشت: اگر انسان در وادی امام آمد، اعمال او را در مسیر همراهی با امام کمک می کند، اذکاری که توصیه می شود اگر برگرفته از تعالیم معصومان نباشد سودمند نیست و ارزش ندارد، همانگونه که بزرگان می فرمایند ذکر نیازمند اجازه معصوم است و هیچ مقامی غیر از معصوم حق اجازه دادن برای رفتن به مسیر را ندارد.

وی ادامه داد: انسان باید بداند که برای رسیدن به خداوند متعال تنها راه معصوم است، انسان باید با معصوم همراه شود؛ به تعبیر بزرگان همراهی با امام یعنی این که امام اصل باشند و انسان سایه به شمار رود، اگر تمام وجود انسان همراه امام باشد می تواند با امام سیر کند و موانع را پشت سر بگذارد.

آیت الله میرباقری در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که تربت امام حسین(ع) ویژگی های خاصی دارد، ابراز داشت: این ویژگی ها از خاک نیست بلکه از پرتوهای امام به شمار می رود، امتیاز همه مخلوقات به اندازه تقرب آنها به امام است.

وی عنوان کرد: در روایت آمده که اگر تربیت سیدالشهدا در دست انسان باشد ولو این که ذکری بیان نکند برای انسان تسبیح نوشته می شود، روایت می فرمایند که سجده بر تربت امام حسین(ع) حجاب های هفت گانه را از انسان بر می دارد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات