۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۳۱۲۲۹
حجت الاسلام موسوی مقدم قائم:

امام خمینی استکبارستیزی را مبنای مبارزه خود قرار داده بود

قائم مقام سازمان صدا و سیما با بیان اینکه استعمار جهان از سوی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی کنترل می‌شود، گفت: امام خمینی(ره) استکبار ستیزی را مبنای مبارزه خود قرار داده یود.
سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، شب گذشته در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی مردمی «آب حیات» که با موضوع وصیتنامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره) در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) شهرری برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) در یک سده اخیر یکی از تاثیرگذارترین مصلحان قرن به شمار می‌رود.

وی افزود: سیره عملی و رفتاری امام راحل بیانگر آن بود که ایشان به تمام ابعاد اشراف داشتند. در طول تاریخ مصلحان زیادی برای بهبود بخشیدن به وضع مسلمانان تلاش کرده‌اند اما هیچ یک همانند امام راحل تاثیرگذار نبوده است.

حجت الاسلام موسوی مقدم اضافه کرد: اقبال زمانی که مشاهده کرد فرهنگ غرب در اقصی نقاط شبه قاره هند نفوذ کرده و مردم در حال دور شدن از فرهنگ اسلامی هستند با تلاشهای فراوان بازگشت مسلمانان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داد و دیگر مصلحان نیز در این راه کارهای مهمی انجام دادند اما هیچکدام در این امر از جامعیت امام راحل برخوردار نبودند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما با بیان اینکه امام راحل فقیه جامع شرایط بود، گفت: ایشان در حوزه فقه انقلاب بزرگی ایجاد کردند، ایشان عنصر زمان و مکان را در اجتهاد مطرح کردند تا راه برای مسائل گوناگون و نیازمندی‌های مبتلابه مردم در حوزه های مختلف باز باشد.

وی درباره شجاعت امام راحل، تصریح کرد: امام راحل در همه زمینه‌ها شجاع بودند ایشان در زمینه فقه و سیاست سرآمد، بودند. فلسفه سیاسی امام راحل نیز بر اساس آموزه‌های اسلامی و وحیانی استوار بود ایشان استکبار ستیزی را مبنای مبارزه خود قرار داده بودند.

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به اینکه امام راحل از همان ابتدا دشمن اصلی را به مردم معرفی کردند، گفت: همه استعمار و استبدادها در قرن اخیر از سوی دست نشانده‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در جهان ایجاد شده است و امروز نیز همه امور در منطقه با هدایت آمریکا کنترل می‌شود.

قائم مقام سازمان صدا و سیما با اشاره به مساله میانمار، ابراز کرد: این ساده انگاری‌ است که تصور شود همه اتفاقات و کشتارها در میانمار به صورت خودجوش انجام می‌پذیرد در حالی که همه کشتارها و جنایات به صورت قرارگاهی از جانب غرب و آمریکا فرماندهی و کنترل می‌شود./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات