۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۳۱۲۲۱
جانشین فرمانده سپاه قدس:

هدف تمام تحرکات آمریکا در منطقه ایران است

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: در همه این دوره‌ها اگر انسانهایی فداکار نبودند که خالصانه وارد میدان مقابله با دشمن شوند و جانشان را فدا کنند، کشور و ملت ما از این گذرگاه‌های پرمخاطره به سلامت عبور نمی‌کرد؛ امنیت ما مدیون شهدا است و این یک شعار نیست.
سردار قاآنی در دامغان سردار قاآنی در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، سردار اسماعیل قاآنی در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید والامقام مدافع حرم روح الله قربانی که شامگاه پنجشنبه با حضور خانواده بزرگوار شهدا، یادگاران دفاع مقدس، نماینده مجلس، فرماندار، روحانیان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در زینبیه اعظم دامغان برگزار شد، اظهار داشت: آنها که آخرین برگ زندگی‌شان را به مهر شهادت مزین کردند، بر مرگ غلبه کردند؛ همانا در فرهنگ دینی ما شهادت از دست دادن و خسران نیست بلکه سرمایه‌ای بزرگ است که به دست می‌آید.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه هر دیاری که شهدای بیشتری داشته باشد در بین ملت‌ما عزت فزون‌تری دارد، خاطرنشان کرد: شهدای ما شاگردان مکتب سیدالشهدا(ع) هستند، اگر اباعبدالله الحسین(ع) و جانفشانی ایشان نبود و زینب کبری(س) اساس و مبنای شهادت امام را معرفی نکرده بود، امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مفتخر است به داشتن مردمی غیور که برای حفاظت از دین خدا و حکومتی که برپایه دین استوار است، بهترین‌های خود را فدا می‌کنند، تصریح کرد: ایثار شهدا را باید از دو منظر بنگریم، نخست جایگاه شهدا که "عندربهم یرزقون" شدند و با خدا معامله کردند و سپس ببینیم نقش و اثر گذاری شهدا در هر شهر و کشور و جهان چه بوده است.

فرمانده لشگر 21 امام رضا(ع) در طول دوران دفاع مقدس اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با کسی سرجنگ نداشته است، اما دشمنان بدانند اگر کسی به مرزهای ما تجاوز کند درسی فراموش نشدنی خواهد گرفت، استکبار جهانی از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی ستیز و مخاصمه با ملت مسلمان ایران را آغاز کرده است.

سردار قاآنی افزود: ایادی کفر در روز روشن انسان‌ها را در شهرهای ما می‌کشتند، آنها جنگ را با ترور آغاز کردند، سپس سراغ قومیت‌ها رفتند، بعد منافقین کوردل را به جان ملت انداختند، بعد از آن جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند و تا امروز هیچگاه دست از دشمنی برنداشتند، در همه این دوره‌ها اگر انسانهایی فداکار نبودند که خالصانه وارد میدان مقابله با دشمن شوند و جانشان را فدا کنند، کشور و ملت ما از این گذرگاه‌های پرمخاطره به سلامت عبور نمی‌کرد؛ امنیت ما مدیون شهدا است و این یک شعار نیست.

جانشین فرمانده سپاه قدس در ادامه گفت: آمریکایی‌ها به ملت خود و ملت‌های جهان دروغ گفتند و به بهانه مبارزه با تروریسم به عراق و افغانستان حمله کردند، در این دو جنگ بیش از شش‌هزار میلیارد دلار هزینه کردند و بنا براطلاعات ما بیش از 10 هزار نفر از نیروهایشان کشته شدند، در سوریه نیز با پول سعودی‌ها تروریست‌ها را رهبری کردند، اما به نتیجه دلخواهشان نرسیدند، هدف اصلی آنها ایران است.

وی با اشاره به تهدیدهای روزهای اخیر رییس جمهور و دولت آمریکا بر علیه کشورمان و سپاه پاسداران، اظهار داشت: در صورت هرگونه اقدام نابخردانه ترامپ نظام اسلامی ما برخوردی قاطعانه خواهد کرد، اینها بیچاره شده‌اند، در داخل و بیرون مرزهای ما هرچه توطئه و هزینه کردند ملت ما قدرتمند‌تر شدند.

این سردار سپاه اسلام با بیان اینکه ملت و نظام اسلامی ما همواره تحت فرمان ولایت تهدیدها را به فرصت بدل کرده‌اند، خاطر نشان کرد: آمریکا و متحدانش هشت‌سال جنگ را به ملت ما تحمیل کردند اما ملت ایران آن را به دفاع مقدس تبدیل کردند با شاخصه‌های درخشان فراوان، ما نیز از جنگ متنفریم اما امام راحل به عنوان فرزند سالار شهیدان می‌دانست که چطور تهدید را به فرصت بدل کند و این راه نورانی را امام خامنه‌ای دنبال می‌کنند.

سردار قاآنی با بیان اینکه در قضیه سوریه آمریکایی‌ها همه مرتجعین منطقه، سعودی‌های خبیث به عنوان معدن پولشان در منطقه، اروپایی‌ها و ترکها را بسیج کردند تا با حمایت تروریست‌ها سوریه را اشغال و دولت منتخب مردم را سرنگون کند اما جمهوری اسلامی با توکل به خداوند و اتکا به نورانیت ولایت بر حرف حق خود مبنی بر راه حل سیاسی و مذاکره برای حل اختلافات، ایستاد و با اقتدار توی دهن همه آنها زد.

جانشین فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اهمیت کار رزمندگان و شهدای مدافع حرم در دفاع از حریم ولایت تصریح کرد: مجلس هر شهیدی محفل عزت ملت بزرگ ایران است، هدف نهایی شهدای دوراندیش و بابصیرت ما و خانواده‌های آنان حکومت جهانی امام زمان(عج) است و آزادی قدس و نظایر آن اهداف کوتاه مدت آنان است، باید تلاش کنیم تا از این قافله عقب نمانیم./977/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات