۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۲۲۰
در پیشواز راهپیمایی اربعین؛

جنگ دل‌ها با دلارها

در چند سال اخیر در اربعین دو صف و دو جریان فکری و دو جبهه حق و باطل در برابر هم صف‌آرایی می‌کنند؛ صف دل‌ها و صف دلارها، دل‌ها به رهبری ایران اسلامی و دلارها به جلوداری آمریکا.
راهیپمایی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، در نگاه کلان دینی و قرآنی چهار گونه مبارزه ترسیم شده است؛ جهاد اکبر، جهاد افضل، جهاد اصغر و جهاد کبیر.

جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس و هواهای نفسانی و پس زدن خواسته‌های نامشروع و گناه‌آلود، جهاد افضل یعنی جهاد و مبارزه گفتاری و کلامی در برابر هنجارشکنان جامعه دینی، جهاد اصغر یعنی رویارویی نظامی با متجاوزان به حدود و ثغور کشور اسلامی و جهاد کبیر یعنی مبارزه فرهنگی با دشمنان مهاجم به فرهنگ و ارزش‌های دینی، غیر از جهاد اصغر که جنگ سخت است آن سه دیگر از مقوله جنگ نرم به شمار می‌روند.

خودسازی و مبارزه با منیت ها و تفرعن ها و تکبرها و تزکیه روح و جان از گناهان و آلودگی‌های نفسانی که نامش جهاد اکبر است مصداقی از جنگ نرم با دشمن‌ترین دشمنان یعنی نفس اماره به شمار می‌رود.

جهاد با زبان و افشا کردن چهره منافقان و ایستادگی در برابر منکر آفرینان و ستمگران و اظهار کلمه حق و موضع حق در برابر آنان مصداق دیگری از جنگ نرم است همه این‌ها زیر عنوان جهاد افضل قرار می‌گیرد.

اما سومین جهاد، جهاد کبیر است که بر اساس آیه قرآن کریم در سوره فرقان «وجاهدهم به جهاداً کبیراً» یعنی پیامبر با مشرکان به وسیله قران جهاد بزرگ را داشته باش جهاد بزرگ جهاد فرهنگی است در جهاد فرهنگی توپ و تانک و مسلسل لازم نیست حضور معنادار حضور به هنگام و حضور همراه با بصیرت و زمان‌شناسی کافی است که این جهاد شکل بگیرد.

تمام مجالس عزاداری و مذهبی در طول سال به‌ویژه در محرم و صفر جهاد کبیر و جنگ نرم علیه دشمنان دین به شمار می‌رود در این میان از «اربعین» به عنوان نماد جنگ نرم و جهاد کبیر باید نام برد که یکی از ویژگی‌های مؤمنان راستین و عاشقان ولایت و امامت شمرده شده است.

این سال‌ها اربعین با حضور میلیون‌ها زائر عاشق و شیفته اهل بیت پیام روشن و راهگشایش این بود که دشمن اگر همه سنگرها را فتح کند سنگر دل‌ها و ارادت‌ها را نمی‌تواند در اختیار بگیرد؛ زیرا دل‌های مؤمنان در دست خدای دل‌ها است.

«یا مقلب‌القلوب ثبت قلوبنا علی دینک»؛ ای دگرگون‌کننده دل‌ها دل‌های ما را در مسیر دین و ارزش‌های دین استوار بدار.

چند سال اخیر در اربعین دو صف و دو جریان فکری و دو جبهه حق و باطل در برابر هم صف‌آرایی می‌کنند؛ صف دل‌ها و صف دلارها.

با نگاهی ژرف مؤمنانه می‌توان گفت که چند سال اخیر اربعین جنگ آشکار دل‌ها با دلارها بود، غرب به‌ویژه آمریکا سال‌هاست پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هر سال میلیون‌ها دلار برای جنگ با ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی به تصویب می‌رساند و ترخیص می‌کند.

افزون بر آن در این سال‌ها به‌گونه‌ای آشکار گروه تروریسم و خون‌خوار و خشونت‌طلب و مزدور خود به نام داعش را مأمور این پروژه قرار داد و ارتجاع منطقه هم با همدستی با آمریکا آتش این فتنه را شعله‌ورتر ساخت و آشکارا حمایت از قاتلین انسان‌های بی‌گناه را در دستور کار و بودجه خود قرار داد و هزاران انسان کودک و زن و پیر و جوان، مسلمان و غیرمسلمان را به خاک و خون کشید.

در چند سال اخیر راهپیمایی معنوی و فرهنگی و حسینی اربعین اعلام حضور جانانه مردم شصت کشور مسلمان و غیرمسلمان در برابر توطئه‌های فرهنگی و مذهبی غرب بوده است.

دل‌های مشتاق حسینی و زینبی در یک برنامه منسجم و منضبط رژه آشکار در برابر استکبار را به منصه ظهور رساندند و با زبان حال گفتند: راه قدس از کربلا می‌گذرد و این حقیقت را به ثبت رساندند که دل‌های متحد و همراه و بیدار در برابر دلارهای بسیار پیروز است و به دنیای استکبار و عوامل و ایادی آنان اعلام کردند که کوثر حق زنجیره ابتر باطل گرایان را از هم خواهد گسست./9314/ی704/ب1

ارسال نظرات