۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۳۱۲۰۷
مدیر حوزه علمیه هرسین خبر داد؛

تأسیس کانون علمی حوزه علمیه هرسین

مدیر مدرسه علمیه هرسین گفت: در راستای تعمیق آموخته‌‌های طلاب و تقویت بنیه‌ علمی دانش آموختگان حوزه علمیه هرسین کانون علمی در این مدرسه علمیه تأسیس می شود.
حجت الاسلام سید عبدالله قدمی

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی مدیر مدرسه علمیه شهرستان هرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از راه اندازی کانون علمی در این حوزه خبر داد و ابراز داشت: در راستای تعمیق آموخته‌‌های طلاب و تقویت بنیه‌ علمی دانش آموختگان حوزه علمیه هرسین کانون علمی در این حوزه تأسیس می شود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین تصریح کرد: سیاست‌گذاری و هدایت پژوهش، گسترش فرهنگ پژوهش‌ محوری و تولید علم، تربیت طلاب محقق و پژوهشگر در حوزه‌های گوناگون علوم اسلامی و پاسخ‌ گویی به نیازهای علمی جامعه و جهان اسلام از دیگر اهداف راه اندازی این کانون علمی است.

وی خاطرنشان کرد: با تأسیس کانون علمی، کانون ادبیات عرب و فقه و اصول و همچنین اخلاق اسلامی و عقاید در حوزه علمیه هرسین راه اندازی شده است.

استاد حوزه علمیه در ادامه باتشریح ماهیت این کانون بیان داشت: کانون تشکلی علمی است که جهت ترویج و تثبیت فرهنگ پژوهش و ایجاد  مهارت پژوهشی طلاب در چارچوب ضوابط و مقررات مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مدارس علمیه با اهداف پژوهشی ایجاد می شود.

حجت الاسلام قدمی اظهار داشت: شناسایی و رشد استعدادهای پژوهشی، تقويت انگیزه های پژوهشی و تقويت انگیزه های پژوهشی از دیگر اهداف کانون علمی به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین ادامه داد: تشکیل کانون علمی در این حوزه می تواند طلاب را در جهت اعتلای خلاقیت پژوهشی، ایجاد مهارت پژوهشی و فرهنگ سازی برای كار گروهي و رقابت علمی کمک کند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: با ظهور کانون علمی در مدارس روحیه پرسشگری و آزاد اندیشی طلاب برانگیخته شده و زمینه را در جهت کمک به کیفی سازی دروس پژوهشی طلاب را فراهم خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: هر کانون دارای یک هیأت مدیره است و اعضای آن عبارتند از پنج نفر از طلاب آشنا به امور پژوهشی هستند./8571/ت۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات