۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۵۳۱۲۰۲
مسؤول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین:

والدین باید نظارت کامل تربیتی بر فرزندان داشته باشند

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به مضرات کم‌رنگ شدن نظارت والدین بر فرزندان گفت: به طور طبیعی اگر نظارت تربیتی والدین کم‌رنگ شود نهادهایی چون رسانه ملی و فراملی هم چون مهدکودک و مدرسه نقش خود را پررنگ خواهند کرد.
حجت الاسلام علی رمضانی

حجت الاسلام علی رمضانی مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت تربیت گفت: یکی از نیازهای ضروری زندگی تربیت است که توجه به آن همواره در طول تاریخ از اهداف عالی پیامبران و رسولان الهی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به بحث نظارت والدین بر فرزندان افزود: در عصر حاضر مهمترین وظیفه والدین مراقبت از فرزندان و نظارت بر اعمال و کردار آنها است نظارت موجب انسجام و استحکام خانواده شده و سلامت آنها را تضمین می‌کند.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه عامل اصلی انحراف فرزندان را بی‌توجهی خانواده‌ها بر اعمال و رفتار آنها دانست و اظهار کرد: در تربیت والدین باید اصل اعتدال و میانه روی را رعایت کنند علت بسیاری از انحرافات اخلاقی و فکری فرزندان غفلت و بی‌توجهی والدین است از این رو والدین همواره باید نظارت خود را بر فرزندان اعمال کنند.

وی در ادامه با اشاره به مضرات کم‌رنگ شدن نظارت والدین بر فرزندان ابراز کرد: به طور طبیعی اگر نظارت تربیتی والدین کم‌رنگ شود نهادهایی چون رسانه ملی و فراملی هم چون مهدکودک و مدرسه نقش خود را پررنگ خواهند کرد.

مسؤول کانون‌های فرهنگی هنری قزوین در ادامه با اشاره به آسیب‌های تربیت نادرست در فرزندان تاکید کرد: اگر هدایت و راهنمایی صحیحی در تربیت نباشد آسیب‌های متعددی از جمله کاهش اقتدار والدین و عدم انسجام خانواده و فرزند سالاری به وجود خواهد آمد که این امر در دراز مدت بنیان خانواده را سست خواهد کرد.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه با اشاره به اهمیت تفکر دینی معلمان مدارس در جهت اعمال تربیت مطلوب دانش آموزان تصریح کرد: از آنجایی که در جامعه امروز افکار و عقاید فرزندان به شدت مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است ضرورت دارد که معلمان مدارس مجهز به تفکر دینی و اسلامی باشند تا بتوانند دانش آموزان را به طور مطلوب تربیت کنند.

وی در پایان گفت: اگر وحدت رویه میان اولیا و مرببان نباشد فرزندان دچار دوگانگی تربیتی و انحراف در زندگی شده و در چنین حالتی چون الگوی درستی را برای خود پیدا نمی‌کنند ناچار دوستان را برای خود الگوی اخلاقی و تربیتی قرار می‌دهند./873/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات