۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۳۱۱۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اتحاد عمل مسؤولان جلوی مطامع استکبار را می‌گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همراهی، همدلی و اتحاد عمل مسؤولان بخش‌های مختلف کشور جلوی مطامع آمریکا و استکبار را در کشور و منطقه می‌گیرد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان با تأکید بر همراهی و هماهنگی همه مردم و مسؤولان برای پیشرفت بیش از پیش کشور، اظهار کرد: باید همه مردم و دستگاه‌ها و نهادها برای توسعه ایران اسلامی همراه، همدل و همگام شوند.

وی افزود: بی‌تردید نگاه ژرف مقام منیع ولایت فقیه در آغاز سال جدید با توجه به شرایط منطقه و سیاست‌های شیطانی شیطان بزرگ و دست‌نشانده‌های و همکاران او در منطقه ایجاب می‌کند که هشیاری و همکاری و همدلی بیشتری در جامعه ایران اسلامی به وجود آید تا بتواند جلو مطامع استکباری را بگیرد و هیمنه و هیبت انقلاب اسلامی را به رخ آنان بکشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: درواقع همراهی، همدلی و اتحاد عمل مسؤولان بخش‌های مختلف کشور جلوی مطامع آمریکا و استکبار را در کشور و منطقه می‌گیرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نگاه ژرف و واقع‌بینانه رهبر معظم انقلاب پشت صحنه‌هایی دارد که باید همواره به آنها توجه داشته باشیم و با این زاویه و نگاه به تفسیر و تبیین بیانات معظم له بپردازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت همدلی و اتحاد مسؤولان برای اجرای برنامه‌های نظام اسلامی، اضافه کرد: الفت واژه‌ای قرآنی با مفهوم همدلی و هم‌زبانی است که در لغت این واژه را این‌گونه معنا کرده‌اند؛ «الألف اجتماع مع التئام» هرگونه اجتماع تنگاتنگ و نزدیک به یکدیگر را اِلف گویند و به عدد اَلف هم اَلف گویند چون همه اعداد در آن به ائتلاف می‌رسند و بعد از او تکرار می‌شوند.

وی ادامه داد: قرآن مجید در این زمینه می‌فرماید: «واذکروا نعمه الله علیکم اذ کنتم اعداءً فألف بین قلوبکم فأصبحتم بنعمته اخوانا»؛ به یاد آرید نعمت خداوند بر شما را که پیش از اسلام دشمنان یکدیگر بودید و به برکت اسلام دل‌هایتان الفت یافت و با یکدیگر برادر شدید.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: «اعداء» یعنی دشمنی ناهماهنگی نا همدلی و جنگ و نزاع و خصومت که اسلام این آثار جاهلیت را از بین برد و الفت و همدلی و برادری را جایگزین آن ساخت./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات