۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۳۱۱۷۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز:

خانواده ها در مقابله با آسیب های اجتماعی فرزندان نقش آفرینی کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با تأکید بر اینکه خانواده ها در مقابله با آسیب های اجتماعی فرزندان نقش آفرینی کنند، گفت: تربیت اولیه فرزندان در خانواده صورت می گیرد و خانواده ها با تربیت صحیح می توانند فرزندان خود را از هجمه های فرهنگی حفظ کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز

حجت الاسلام سید عباس مسعودی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، در پاسخ به سوال ابعاد نظارتی والدین بر فرزندان، بیان داشت: نظارت والدین بر فرزندان به دو گونه قبل از تولد و بعد از تولد کودک تقسیم بندی شده که باید بر اساس اصول و مبانی اسلامی انجام شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز ابراز کرد: کسب مال حلال، گوش ندادن به موسیقی حرام، اقامه نماز در اول وقت از سوی والدین، تغذیه مناسب، ذکر، دعا و قرائت قرآن از جمله مواردی است که پدر و مادر قبل از تولد فرزند باید به آن توجه کافی داشته زیرا موارد ذکر شده تاثیر مثبتی بر فرزند خواهد گذاشت.

حجت الاسلام مسعودی اضافه کرد: امروزه از اهمیت قرائت قرآن در صبح از سوی والدین کاسته شده است زیرا این امر فرزندان را با قرآن آشنا کرده و آنان را به این مسیر ترغیب و تشویق کرده و روحیه مذهبی را در خانواده ها گسترش می دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: نام گذاری فرزند با نام نیکو و توجه به لقمه حلال بسیار اثر گذار بر تربیت فرزند خواهد بود که والدین باید به این امر توجه کافی داشته باشند.

حجت الاسلام مسعودی روابط دوستانه والدین با یکدیگر را دارای اهمیت بالایی برشمرد و تصریح کرد: پدر و مادر باید با یکدیگر با احترام، ادب و صداقت برخورد کرده تا فرزندان به بهترین نحو از آنان الگوگیری کنند.

حفظ فرزندان در برابر آسیب ها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه خانواده ها در مقابله با آسیب های اجتماعی فرزندان نقش آفرینی کنند، گفت: تربیت اولیه فرزندان در خانواده صورت می گیرد و خانواده ها با تربیت صحیح می توانند فرزندان خود را از هجمه های فرهنگی حفظ کنند.

حجت الاسلام مسعودی خاطر نشان کرد:خانواده ها با غفلت از امر تربیتی فرزندان، آنان را در مقابل هجمه های فرهنگی قرار گرفته و طعمه این حوادث و آسیب ها خواهند شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرزدر پاسخ به سوال تاثیر تفکر دینی معلمان بر فرزندان، گفت: مدرسه به عنوان خانه دوم فرزندان، تاثیر بسیاری بر امر تربیتی آنان دارد معلمان نقش پررنگی در تشویق و ترغیب دانش آموزان به احکام و مبانی دینی دارند.

الگوگیری دانش آموزان از معلم

حجت الاسلام مسعودی بیان کرد: معلم با تفکر دینی می تواند در کنار بحث تدریس خود، اخلاق و ارزش های دینی و اسلامی را عملا به دانش آموزان آموزش دهد زیرا آنان از رفتار و کردار معلم، بیش از کلام او پیروی می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز اضافه کرد: دین اسلام، دینی کامل و سرشار از نکات تربیتی و اخلاقی است که مسلمانا می توانند در تمام جنبه های زندگی خود از جمله تربیت فرزند از آن بهره گیری کنند.

حجت الاسلام مسعودی در پاسخ به اهمیت وحدت رویه در بین مدرسه و خانه افزود: وحدت رویه سبب تقویت روش تربیتی فرزندان می شود زیرا تطبیق استاندارهای خانه و مدرسه در رشد تربیتی فرزندان تاثیر مثبتی خواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه هماهنگی بین خانه و مدرسه را از ضروریات تربیت دانش اموزان دانست و تصریح کرد: نبود وحدت رویه در خانه و مدرسه فرزندان را دچار سردرگمی و بی هویتی کرده و توانایی اتخاذ تصمیم صحیح را از آنان می گیرد./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات