۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۱۶۷
آیت الله سبحانی:

حج تعطیل بردار نیست/ امسال زائران از حج رضایت خوبی داشتند

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اهمیت و جایگاه حج، این فریضه را تعطیل بردار ندانست و از دست اندکاران و کارگزاران حج برای برگزاری این فریضه مهم قدردانی کرد و نسب به رضایتمند زائران ابراز خرسندی داشت.
آیت الله سبحانی 
آبت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، عصر روز پنجشنبه 20 مهرماه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و شماری از مسؤولان و مدیران سازمان حج وزیارت، گفت: امسال با تلاش و مدیریت بسیار خوب دست اندرکاران و کارگزاران، حج به خوبی برگزار شد که جای قدردانی و تشکر دارد.

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، افزود: اگر تلاش های شما نبود این حج انجام نمی گرفت؛ زیرا برخی افراد در داخل کشور تلاش داشتند به هر نحوی حج را تعطیل کنند و سم پاشی های زیادی در این زمینه انجام دادند.

این مرجع تقلید گفت: اگر حج امسال تعطیل می شد، برگزاری آن در سال های آینده نیز جای تردید بود که خوشبختانه حج امسال با آرامش خاصی برگزار شد و حجاج ایرانی با رضایتمندی به کشور بازگشتند.

وی باردیگر به اهمیت و جایگاه حج اشاره کرد و این فریضه را تعطیل بردار ندانست و در این باره به روایتی از امیرمومنان(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این روایت می فرماید اگر حج تعطیل شود، شما تهدید به عذاب می شوید. البته به غیر این روایات در سیره عملی ائمه اطهار(ع) نیز به اهمیت و جایگاه حج اشاره شده است که حسن بن علی(ع) 15 بار پای پیاده به حج رفتند.

حضرت آیت الله سبحانی بار دیگر از برگزاری حج امسال قدردانی کرد و افزود: امسال همه کسانی که از حج بازگشتند شاکر و سپاسگزار بودند. البته برخی آمار متوفیان را به عنوان نقد منتشر می کردند که به حج امسال خدشه وارد کنند؛ در حالی که متوفیان امری طبیعی است که اگر به حج هم نمی رفتند این موضوع تحقق می یافت و ربطی به حج نداشت.

وی در پایان با اشاره به اهمیت و جایگاه مصر از بعد علمی و عربستان از بعدی زیارتی، ارتباط با این دو کشور را مورد تاکید قرار داد./878/۲۰۲/ح

ارسال نظرات