۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۳۱۱۶۰
آیت الله مکارم شیرازی:

حج امسال بسیار خوب برگزار شد/ امیدواریم مساله عمره مفرده حل شود

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خوشحالی از رضایتمندانی حجاج ایرانی در سفر معنوی امسال از دست اندرکاران حج قدردانی کرد و خواستار حل مساله عمره مفرده نیز شد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت گفت: از شما دو بزرگوار و کسانی که با شما در برگزاری و اعزام حجاج همکاری داشتند واقعاً تشکر می کنم که این حج به صورت آبرومندانه انجام شد و تقریبا هیچ مشکلی وجود نداشت، مردم از ما سؤال می کردند آیا وظیفه داریم امسال به حج برویم یا نه؟ می گفتیم توکل بر خدا کنید و بروید. ان شاءالله هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: به راستی انتظار نداشتیم حج به این خوبی برگزار شود؛ ولی هنگامی که اولین گروه از زائران ایرانی وارد مدینه منوره شدند و از آن ها سؤال کردیم رفتار سعودی ها چگونه بود؟ مشخص شد بسیار محترمانه بوده است، گفتیم این طلیعه کار نشان می دهد که ان شاالله حج به خوبی برگزار شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: کسانی که دستشان در کار نیست نمی دانند مدیریت یک گروه هشتاد و شش هزار نفری که تا روز آخر مردد هستند که به این سفر می روند یا نمی روند چقدر کار مشکلی است، ولی لطف خداوند در مرحله اول و مدیریت خوب این نگرانی ها را برطرف ساخت و از جمله مزایای آن این بود، برخی از زائران در سال های زیادی به انتظار اعزام به حج نشسته بودند و آرزوی این سفر را داشتند، خوشبختانه امسال به آرزوی خودشان رسیدند.

وی ادامه داد: حضور آرام بخش زائران ایرانی در حج امسال و رضایتمندی مردم از این سفر معنوی نشان می دهد که دولت عربستان به این نتیجه رسیده است که در برابر ایران با پیروی از برنامه های آمریکا به جایی نمی رسد باید راه دیگری را انتخاب کند و امیدواریم در مسائل سیاسی نیز شبیه حج عمل شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و همفکرانشان می خواهند دائماً بین دولت های اسلامی اختلاف و زد و خورد باشد و کشورهای آنها تجزیه و یا ویران شود. به یقین مسلمانان باید بیدار باشند و تسلیم خواسته های آنها نشوند.

وی  اظهار امیدواری کرد که مسأله عمره نیز حل شود و مردم بتوانند به این سفر خوب معنوی و تاریخی بروند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: با نهایت تأسف شنیدیم که سال گذشته چند میلیون نفر عمدتا برای گردشگری به خارج سفر کرده اند و عجب این است که بعضی ها نسبت به مسافرت هشتاد و شش هزار نفر برای انجام مراسم معنوی حج ایراد می کنند ولی آن چند میلیون گردشگر را نمی بینند و این جای تأسف است./۱۳۲۳/ ۲۰۴/ص

ارسال نظرات