۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۳۱۱۵۰
حجت الاسلام والمسلمین غفوری:

روحانیت پیشگام عرصه جهاد و شهادت است

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه امروز انقلابی تر از گذشته است، تأکید کرد: در حال حاضر آمادگی حوزه برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دفاع از انقلاب از هر زمانی بیشتر است.
حجت الاسلام غفوری حجت الاسلام غفوری

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه امروز در حاشیه برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام که در مدرسه معصومیه به خاک سپرده شدند، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: حضور شهدای والا مقام در حوزه علمیه قم و مدرسه معصومیه پیام های بسیار بزرگ و مهمی را به همراه دارد.

وی افزود: بخشی از پیام مربوط به طلاب می شود که حوزویان یک معلم اخلاق عملی پیش روی خود خواهند داشت و هرگاه تربت پاک شهدا را نظاره می کنند می بینند کسانی هستند که از جهت اخلاص، تقوا، دیانت، صداقت، شناخت زمان، تبعیت از ولی امر، ضرورت حمایت از دین و ایستادن پای تکلیف تا پای جان و اولویت دادن به حفظ و حراست از اساس دین، اسلام و انقلاب در بالاترین مرتبه قرار دارند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با بیان این که شهدای برای باقی ماندن انقلاب اسلامی تا پای جان ایستادند، اظهار داشت: شهدا با عمل خود به همه درس دادند، اگر بحث اخلاق، دیانت و معنویت وجود دارد و اساتید پای منبرها می گویند شهدای والا مقام در عمل این درس را انجام دادند.

وی ادامه داد: شهدا در عمل صداقت، اخلاص، ایثار و فداکاری را نشان دادند؛ شهدا به عنوان تابلویی گویا در برابر چشمان طلاب قرار دارند تا حوزویان ببینند که برای اسلام و انقلاب اسلامی چه سرمایه های بزرگی داده شده و مبادا طلاب دچار غفلت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این که طلاب نباید به ویژه در زمان تحصیل گرفتار مسائل روزمره شوند، ابراز داشت: سرمایه های عظیمی برای حفظ اسلام و انقلاب داده شده است، حضور شهدا درس و تذکر جدید برای جامعه به ویژه طلاب علوم دینی است.

وی عنوان کرد: حضور پرشور در مراسم شهدا اعلامی به همه دنیا است که بدانند حوزه علمیه قم مهد و مادر انقلاب اسلامی بوده و از سال 56 و 57  بسیار انقلابی تر است، معرفت حوزه نسبت به انقلابی بودن بسیار عمیق تر  و گسترده تر شده است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمادگی حوزه برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دفاع از انقلاب از هر زمانی بیشتر است، همانگونه که در دفاع مقدس شهدای روحانیت به نسبت جمعیت بالاترین آمار شهدا را داشتند در دفاع از  حرم اهل بیت(ع) نیز روحانیت پیشگام بوده است.

وی اضافه کرد: همه باید بدانند که حوزه علمیه قم انقلابی بوده، انقلابی هست و انقلابی خواهد ماند، شهدا به عنوان یک پرچم و نماد انقلاب اسلامی در حوزه هستند، دشمنان بدانند که حوزه های علمیه شیعه به ویژه حوزه قم به کوری چشم آنان تا آخرین نفس و اخرین نفر در برابر آن ها در دفاع از اسلام و انقلاب خواهند ایستاد./1323/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات