۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۳۱۱۴۴
استاد پژوهش حوزه علمیه بنت الرسول الشتر:

پژوهش هدفمند در ارتقای فرهنگ دینی جامعه نقش آفرین است

استاد پژوهش حوزه علمیه خواهران لرستان با تأکید بر ضرورت تربیت طلاب پژوهش محور در مدارس علمیه و تلاش در جهت خلق آثار پژوهشی نقش آفرین در عرصه فرهنگی و دینی، گفت: پژوهش محور بودن طلبه بر تقویت روحیه و انگیزه تحصیل آنان مؤثر است.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، فاطمه قبادی، استاد پژوهش حوزه علمیه خواهران لرستان، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر گفت: تحقیق و پژوهش لازمه موفقیت طلبه در امر تحصیل و تبلیغ است.

وی با بیان اینکه پژوهشگر بودن طلبه نشان از داشتن انگیزه و هدف تحصیل در حوزه است، افزود: طلبه پژوهشگر برای ارتقای سطح علمی و اخلاقی خود و تحقق باورهای خویش برای نقش آفرینی در انجام وظیفه در مسیر طلبگی همواره هدفمند اقدام می کند.

استاد پژوهش حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به اینکه خروجی حوزه تبلیغ است، اظهار داشت: طلبه ای در عرصه تبلیغ موفق است که روحیه پژوهشگری داشته باشد و ارتقای سطح علمی و اخلاقی خود بتواند در ارتقا فرهنگ دینی جامعه نقش آفرین باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: خواهران طلبه با مطالعه، تحقیق و پژوهش که از اصول اصلی تحصیل درحوزه است، باید در جهت ارتقای سطح علمی و تحصیلی خود گام بردارند و با شناسایی نیازهای روز جامعه در جهت انجام فعالیت های پژوهشی اثرگذار اقدام کنند.

قبادی با تأکید بر انجام فعالیت های پژوهشی اثرگذار خاطرنشان کرد: فعالیت پژوهشی طلبه باید با محوریت موضوعاتی باشد که به ارتقا فرهنگی دینی و معنوی جامعه کمک کند.

وی با تأکید بر پژوهش محور بودن نظام آموزشی حوزه علمیه عنوان داشت: با نهادینه سازی، تبیین و ترویج فرهنگ پژوهش بین طلاب این اصل به خوبی گسترش خواهد یافت و با تربیت طلابی پژوهش محور شاهد رشد علمی و پژوهشی این قشر خواهیم بود.

قبادی ادامه داد: نهادینه سازی فرهنگ پژوهش در تقویت نشاط علمی و روحیه پژوهشی طلاب نقش آفرین است و موجب رشد و پیشرفت علمی و تحصیلی طلاب می شود.

وی با اشاره به حضور و فعالیت اساتید پژوهش در مدارس علمیه بیان داشت: طلاب باید با بهره مندی از فرصت ها و امکانات تحصیلی که در اختیار دارند و با استفاده از راهنمایی ها و هدایت اساتید مشاور در خلق آثار پژوهشی هدفمند در جامعه نقش آفرین باشند./9451/ت302/ب1

ارسال نظرات