۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۳۱۱۲۴
آیت الله حسینی در گفت وگو با رسا:

حضور شهدا در کشور حیات تازه ای به مردم و جامعه می دهد

نماینده ولی فقیه در عراق با اشاره به حضور پرشور طلاب و مردم قم در مراسم تشییع شهدای گمنام، گفت: شهدا با حضور خود در کشور حیات تازه ای به مردم و جامعه می دهند.
آیت الله حسینی

آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در حاشیه برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام که در مدرسه علمیه معصومیه خاکسپاری شدند، با اشاره به حضور پرشور طلاب و مردم قم در این مراسم گفت: شهدا کسانی بودند که در برابر دشمن ایستادند و راه را برای امنیت و آسایش امروز باز کردند.

وی افزود: دشمن پیوسته در سنگر دشمنی خود حضور دارد و به روش های گوناگون توطئه و دشمنی می کند، شهدا هر چند وقت یک بار در بین مردم حضور پیدا می کنند و غبارهایی که از ناحیه منافقین، لیبرال ها و دیگران به وجود آمده را شست وشو دهند.

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان با بیان این که شهدا با حضور خود در کشور حیات تازه ای به مردم و جامعه می دهند، اظهار داشت: حضور مردم در تشییع جنازه شهدا به ویژه شهدای گمنام بدان معنا است که دنباله رو مسیر شهدا هستند.

وی ادامه داد: امروز نیز رزمندگان و مردم بیش از گذشته آماده دفاع از کشور، اسلام و انقلاب هستند، همه باید بدانند که انقلاب اسلامی زنده است و توجه داشته باشند که عقب نشینی نخواهیم کرد، پیام و رسالت شهدا باید برای مردم تبیین شود.

آیت الله حسینی با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ابراز داشت: جایگاه روحانیت جایگاه ارشاد است، حضرت امام فرمودند اسلام بدون روحانیت اسلام منهای اسلام است، روحانیت کسانی هستند که مسؤولیت تبلیغ، ترویج و تبیین دین برای مردم و جامعه را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: روحانیت ارشاد، هدایت و راهنمایی را انجام می دهد، روحانیت در همه عرصه ها باید پیش قراول و پیشتاز باشند و مردم را همراهی کردند، مردم نسبت به روحانیت به عنوان کسانی که حامی فکر انقلاب و اسلام هستند همراهی می کنند و روحانیت نیز همواره با مردم بوده است./1323/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات