۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۳۱۱۱۹
مسؤول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین:

معلمان مهم‌ترین نقش را در تربیت دانش آموزان بر عهده دارند

حجت الاسلام میرزایی نقش استاد و معلم را در تربیت دانش آموزان از نقش‌های کلیدی در جامعه دانست و گفت: فرزندان گفته‌های معلمان خود را بهتر و بیشتر از والدین خود می‌پذیرند؛ البته این تاثیرپذیری دانش آموزان از گفتار و کردار معلمان نباید موضع‌گیری شدید والدین نسبت به فرزندان را به همراه داشته باشد.
حجت الاسلام محمدرضا میرزایی

حجت الاسلام محمدرضا میرزایی مسؤول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به مسئله نظارت والدین بر فرزندان گفت: نظارت والدین بر فرزندان همان گونه که در گذشته بوده است در زمان حال هم وجود دارد البته نوع نظارت در زمان گذشته و حال با یکدیگر بسیار متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به وجود نظارت تربیتی به عنوان عنصری الزام آور بر فرزندان افزود: نظارت بر تربیت فرزندان همواره باید وجود داشته باشد نوع نظارت و کیفیت آن از یک خانواده تا خانواده دیگر و از یک فرزند تا فرزند دیگر متفاوت است.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه با بیان اینکه اگر نظارت درست تربیتی وجود نداشته باشد فرزندان به انحراف کشیده خواهند شد اظهار کرد: کنترل همان گونه که در مسائل اقتصادی اهمیت دارد در تربیت هم مهم است خانواده هایی که نظارت صحیح بر فرزندان خود دارند در تربیت آنها موفق تر از خانواده هایی هستند که نظارت نادرست و غیراصولی دارند.

وی در ادامه نقش استاد و معلم را در تربیت دانش آموزان از نقش‌های کلیدی در جامعه دانست و ابراز کرد: فرزندان گفته‌های معلمان خود را بهتر و بیشتر از والدین خود می‌پذیرند البته این تاثیر پذیری دانش آموزان از گفتار و کردار معلمان نباید موضع گیری شدید والدین نسبت به فرزندان را به همراه داشته باشد.

مسؤول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به مهمترین رکن تعلیم و تربیت در جامعه عنوان کرد: یکی از ارکان تعلیم و تربیت در جامعه همسویی والدین با مربیان مدرسه است ناهماهنگی این دو گروه موجب اشتباه در تربیت فرزندان می‌شود از این رو هماهنگی اولیا و مربیان در تربیت موجب جلوگیری از انحراف دانش آموز در انتخاب مسیر صحیح می‌شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه برخی از کسانی که امروز عهده‌دار تربیت فرزندان هستند از امور دینی غافل هستند علاوه بر این محیط نقش بسیار مهمی در تربیت فرزند دارد اگر محیط سالم باشد و اولیا و مربیان هم تربیت صحیحی داشته باشند بهترین افراد تربیت خواهند شد./873/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات