۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۳۱۱۱۳
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور خبر داد؛

ادغام تشکل های قرآن و عترت و مؤسسات قرآنی مردمی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور از ادغام اتحادیه تشکل های قرآن و عترت و مؤسسات قرآنی مردمی خبر داد و گفت: این ادغام از استان ها آغاز می شود و این موضوع از ابتدای مردادماه امسال آغاز شده و تا پایان مهرماه سال جاری نیز ادامه دارد.
کوششی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید حسن کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور ظهر امروز در مجمع عمومی مشترک اتحادیه تشکل های قرآن و عترت و مؤسسات قرآنی خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های مختلفی را بر عهده دارد و این سازمان بر اساس ماموریت های خود فعالیت های قرآنی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی تاکنون مؤسسات قرآنی و خانه های قرآن را تاسیس کرده است، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت قرآن و عترت شکل گرفت و بعد از آن نیز مؤسسات قرانی به عنوان مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت ذیل وزارت ارشاد مطرح شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور افزود: ادغام اتحادیه های تشکل های قرآن و عترت و مؤسسات قرآنی از 7 سال گذشته مطرح شد و بیش از 100 جلسه کارشناسی در شورای توسعه برگزار شد تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

حجت الاسلام کوششی تصریح کرد: بر اساس جلساتی که برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که ادغام اتحادیه تشکل های قرآن و عترت و مؤسسات قرآنی مردمی از استان ها آغاز شود که این موضوع از ابتدای مردادماه امسال آغاز شده و تا پایان مهرماه سال جاری نیز ادامه دارد.

وی به نقش و وظایف اتحادیه اشاره کرد و ادامه داد: این اتحادیه در صدور مجوز و نظارت بر مؤسسات و رتبه بندی آن ها و تقسیم و اعتبارات و انحلال مؤسسات نقش بسیار زیادی دارد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور خاطرنشان کرد: تاسیس اتحادیه تشکل های قرآن و عترت به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده است./880/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات