۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۳۱۰۹۲
امام جمعه اهل سنت سراوان:

وحدت تربیتی از ابعاد مهم تعلیم و تربیت است

امام جمعه اهل سنت سراوان با تأکید بر اینکه وحدت تربیتی از ابعاد مهم تعلیم و تربیت است گفت: اگر معلم در مدرسه به روش ویژه‌ای عمل کند و والدین در منزل عملکرد متفاوتی داشته باشد وحدت تربیتی از بین می‌رود.
مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان اینکه در میان فعالیت ‌ها و امور گوناگون زندگی، تعلیم و تربیت در رأس همه آن‌ها قرار دارد گفت: تربیت درست، سعادت انسان و جامعه را تضمین می‌کند و مانع نفوذ عوامل ‌مخرب در زندگی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط خانه و ‌مدرسه عنوان کرد: برای تحقق هدف‌های آموزشی و‌ تربیتی، ارتباط خانه و‌ مدرسه ضرورت دارد و همسویی این دو‌ نهاد مهم یعنی خانواده در خانه و معلمان در مدرسه الزامی است.

مولوی ساداتی با تأکید بر اینکه وحدت تربیتی یکی از ابعاد مهم تعلیم و تربیت است خاطرنشان کرد: اگر معلم در مدرسه به روش ویژه‌ای عمل کند و ‌والدین در منزل عملکرد متفاوتی داشته باشند وحدت تربیتی از بین می‌رود.

وی مهم‌ترین عامل در توسعه و تقویت روابط بین والدین و مدرسه را انجمن اولیاء و ‌مربیان معرفی کرد و ‌گفت: انجمن موظف است که دانش و اطلاعات خانواده‌ها را نسبت به تربیت فرزندان ارتقا دهد و ‌نگرش آنان را برای سرمایه‌گذاری و صرف وقت در ساخت شخصیتی متدین و‌ معتدل تقویت کند.

مولوی ساداتی ادامه داد: متأسفانه تاکنون ارتباط بین اولیا و ‌مربیان در حد قابل قبولی نبوده و‌ خانواده و‌ مدرسه یک ارتباط رسمی داشته اند و هیچ‌گاه به مسائل تربیتی و ایجاد پیوندی محکم در این راستا توجهی نداشته اند.

وی عدم صرف وقت و‌ سرمایه‌گذاری را بزرگترین چالش در نظام تربیتی آموزش و پرورش دانست و ابراز داشت: در مسأله امور تربیتی به هر میزان که وقت و‌ سرمایه انجام شود، اثربخشی بهتری به دنبال دارد بنابراین خانواده و‌ مدرسه باید پشتیبان هم باشند.

مولوی ساداتی با اشاره به نقش معلم در تربیت دینی دانش آموزان افزود: عدم‌ توجه معلم به تربیت دینی یکی از عوامل آسیب‌ رسان به شخص دانش آموز و جامعه خواهد بود.

وی در پایان تصریح‌ کرد: برای یک‌ معلم و ‌مربی همواره باید مسأله تربیت دینی در کنار امور فرهنگی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات