۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۳۱۰۶۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

پیوند اولیا با مدارس نقش مهمی در نظارت تربیتی دانش آموزان دارد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: پیوند اولیا با مدرسه و انتقال خواسته ها و بیان انتظارات می‌تواند در چگونگی تربیت دانش آموزان در مدرسه اثرگذار باشد که این امر با شرکت در جلسات آموزش و پرورش، تایید نکات مثبت و تذکر نکاتی که ممکن است مدرسه آن را مد نظر نداشته باشد حاصل می‌شود.
پیوند اولیا و مربیان

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان گفت: عنصرهایی همچون وراثت، تقلید و محیط در تربیت افراد نقش دارند و مدرسه نیز به عنوان جایگاه القای ارزشها و غیر ارزشها از ابتدا تا انتها در کیفیت تربیت نقش بسزایی را به عهده دارد، تا جایی که در مواردی این تاثیر باعث می‌شود دانش آموز حرف معلم را به خانواده ترجیح دهد.

وی در ادامه افزود: با توجه به این میزان از تاثیرگذاری اگر معلمان به امر تربیت اهتمام داشته باشند فرصتی مناسب در اختیار دارند و اگر نسبت به آن بی‌تفاوت بوده و آن را رها کنند امری خطرناک به شمار می‌آید.

حجت الاسلام کاظم لو سپس درباره کیفیت نظارت والدین بر تربیت فرزندان در مدارس عنوان کرد: پیوند اولیا با مدرسه و انتقال  خواسته ها و بیان انتظارات می‌تواند در چگونگی تربیت دانش آموزان در مدرسه تاثیر گذار باشد که این امر با شرکت در جلسات آموزش و پرورش، تایید نکات مثبت و تذکر نکاتی که ممکن است مدرسه آن را مد نظر نداشته باشد حاصل می‌شود.

وی در ادامه با تاکیدبر لزوم هماهنگی عمل و گفتار اولیا در ارتباط با مدرسه ابراز داشت: حضور اولیا در مدرسه امری سازنده است به این شرط که عملکرد و گفتار در راستای هم قرار داشته و در عمل نیز اولیا نسبت به نوع تربیت و هماهنگی با مدرسه اهتمام داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین با بیان اینکه مدرسه در تربیت خود باید وظیفه دینی را مد نظر قرار دهد اظهار داشت: از آنجایی که ما مسلمان بوده و قرآن داریم جهت اصلی ما این است که در تربیت دانش آموز وظیفه دینی و اخلاقی را انجام دهیم ولو اینکه برخی از اولیا نسبت به این امر اعتراض داشته باشند، البته عدم هماهنگی اولیا و همچنین عدم هماهنگی مربی در گفتار و کردار نقیصه در امر تربیت را به دنبال خواهد داشت.   

وی با اشاره به کیفیت نظارت تربیتی والدین بر فرزندان ابراز داشت: نظارت و تذکر غیر مستقیم و عملکرد مطابق با دین مواردی است لازم است والدین در نظارت تربیتی بر فرزندان به آنها توجه داشته باشند.

این کارشناس دینی در پایان با بیان اهمیت امر تربیت فرزندان گفت: عمر بشر سرمایه‌ای بسیار با ارزش بوده و پایه ریزی آن در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی است، بنابراین اگر تربیت لازم در این دوره محقق نشود، این سرمایه بزرگ نیز به بهره برداری مناسب نخواهد رسید./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات