۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۵۳۱۰۴۷
در تهران؛

بزرگداشت چهارمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهارمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی با حضور شخصیت‌های سیاسی و علمی برگزار شد.
بزرگداشت آیت الله اشرفی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی مشاور نهاد ریاست‌جمهوری در مراسم بزرگداشت چهارمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی که شامگاه چهارشنبه در مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) تهران برگزار شد با اشاره به اینکه شهدای محراب از ستون‌های انقلاب به شما می‌روند، اظهار داشت: در طول جنگ تحمیلی و در عصر امروز با وجود مدافعین حرم سرمایه‌ها و شخصیت‌هایی را داریم که تمام دارایی خود را خالصانه در راه اسلام و کشور می‌دهند.

وی ادامه داد: شهادت و مرگ دو مقوله متفاوت است، یاران امام خمینی(ره) با شجاعت، دیانت و اخلاص عمل بدون هیچ چشم‌داشتی همراه و همگام با امام تا پای جان مبارزه کردند و برخی برای حفظ این انقلاب و ادامه دادن راه امام به مقام شهادت رسیدند.

مشاور نهاد ریاست‌جمهوری تاکید کرد: شهدای محراب جزء بزرگترین سرمایه‌ها و یاران امام و نظام به شمار می‌روند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت مؤسسهٔ تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با اشاره به شخصیت آیت‌الله اشرفی اصفهانی تصریح کرد: ایشان یکی از شاگردان امام راحل بودند و جزء مومنین قبل از فتح به شمار می‌آمدند، از این رو وظیفه داریم اینچنین شخصیت‌ها را به آیندگان معرفی کنیم، این افراد باید همانگونه که بودند معرفی شوند.

حجت‌الاسلام خمینی ادامه داد: یاران امام راحل با مبارزه خود برای این کشور به دنبال نفع و طمعی نبودند، در اصل عده‌ای مومنین بعد از پیروزی هستند به این معنا که برای کسب غنائم به میدان می‌آیند و به هنگام سختی کار صحنه را ترک می‌کنند، این اتفاق برای یاران امام راحل وجود نداشت زیرا در آن زمان اصلا خبری از قدرت سیاسی، منزلت اجتماعی و نان و نوایی نبود.

وی بیان کرد: یاران امام راحل مرد روزهای سختی و غربت امام بودند، البته بسیاری از این مصیبت‌ها هم از ناحیه مقدسان بود، آنها ظرف آب فرزند امام راحل را هم آب کشیدند، از این رو امام نیز فرمودند خون دلی که از این افراد خوردم از هیچ‌کس دیگری نخورده‌ام، با این وجود مقاومت یاران امام راحل در مقابل این مقدس‌ها سخت‌تر بود.

یادگار امام (ره) اظهار کرد: در زمان حضور امام در نجف بسیار تلاش شد تا امام را یک سید بی‌سواد تلقی دهند و در این شرایط یارانی که مقاومت کنند و پشت امام را خالی نکنند بسیار کم بودند، یارانی که پای امام ایستادند در نهایت دوران سخت زندان، تبعید، شکنجه و اعدام نصیب آنها شد ولی بازهم ایستادگی کردند.

ضمنا در ابتداء این مراسم عطاالله اشرفی اصفهانی مدیرعامل بنیاد شهید اشرفی اصفهانی پیام امام راحل(ره) در زمان شهادت چهارمین شهید محراب را قرائت کرد.

همچنین در این مراسم مدیحه‌سرایی و اقامه نمازجماعت مغرب و عشا به همراه قرائت قرآن از جمله دیگر برنامه‌های آیین گرامی‌داشت سی‌وپنجمین سالگرد بزرگداشت شهید اشرفی اصفهانی بود.

لازم به ذکر است قرار است این مراسم بزرگداشت پنج‌شنبه 20مهرماه در استان کرمان و کرمانشاه با حضور عالمان و شاعران نیز برگزار شود./816/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات