۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۳۱۰۳۸
عضو سابق اخوان المسلمین مصر:

استفاده از سازمان هاي مردم نهاد براي به كمك مجامع اسلامي ضروری است

دبیرکل مرکز وحدت اسلامی لندن گفت: امروز سازمان هاي مردم نهاد بايد به كمك مجامع بیایند و از آوارگان میانمار، یمن و لیبی حمایت كنند.
هلباوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، کمال هلباوی دبیرکل مرکز وحدت اسلامی لندن روز گذشته در نخستین " اجلاس بین‌المللی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت " که در هتل آزادی برگزار شد، با اشاره به اینکه براي تحقق وحدت اسلامي بايد از ظرفيت هاي سازمان هاي مردم نهاد استفاده كرد، اظهار داشت: هدف ما از وحدت بايد ابراز خشنودي خدا باشد، متاسفانه امروز برخی عالمان کشورهای دیکاتور قرآن را خوب مطالعه نمی‌کنند.

وي ادامه داد: خداوند در قرآن كريم مي فرمايند" اختلاف نداشته باشید، وگرنه از طریق این اختلاف شکست می‌خورید"، ما امروز بايد به دنبال فعالیت‌های  NGO ها باشيم، البته از دهه ۴۰ در مصر بین علمای ایرانی و مصری فعاليت هايي آغاز شده و شیخ تقی‌الدین قمی و شیخ حسن البنا از جمله افرادی بودند که این کار را آغاز کردند و ما بايد اين روند را ادامه دهيم.

دبیرکل مرکز وحدت اسلامی لندن تاكيد كرد: ما امروز به فعاليت NGO نياز داريم و تقریب بین مذاهب باید به عنوان پلکان نردبان وحدت اسلامی باشد، تقريب به عنوان زيربناي وحدت است، ما امروز باید به فکر فقه وحدت باشیم تا بتوانیم این فقه را برای نسل آینده زنده نگه داریم.

هلباوي در مورد ترامپ نيز يادآور شد: ترامپ وقتي در یک کشور عربی اسلامی حاضر می‌شود و با آن‌ها مذاکره می‌کند این مایه شرم امت اسلامی است.

وي با طرح این سوال که چرا سایر کشورها به دنبال وحدت نیستند و باید در مقابل شرارت‌ها توکل‌مان به خدا باشد،‌ گفت:‌ مصر در دهه ٤٠ ميلادي كار خود را با جامعة‌الزهرا در امر تقريب آغاز كرد، اما امروز به علت وجود استبداد و امپریالیسم آسیب‌های زیادی دیده‌ایم.

دبیرکل مرکز وحدت اسلامی لندن در پايان گفت: امروز سازمان هاي مردم نهاد بايد به كمك مجامع بیایند و از آوارگان میانمار، یمن و لیبی حمایت كنند./٨١٦/ب۲۰۲/د

ارسال نظرات