۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۳۱۰۱۶
امام جمعه موقت اهواز:

مبلغان در اربعین به معرفت افزایی و آگاهی بخشی مردم بپردازند

امام جمعه موقت اهواز گفت: مبلغان در ایام اربعین حسینی، حضوری فعال و مستمر داشته باشند و برای معرفت افزایی و آگاهی بخشی به مردم تلاش کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به موسم عظیم اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین حسینی در واقع امروزه به بزرگترین تجمع شیعیان جهان تبدیل شده است و این یک نعمت بزرگی است که باید شکرگذار آن باشیم.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بیان داشت: اربعین حسینی پیام های بسیار زیادی از قبیل پیام های معنوی، فرهنگی و محتوایی برای همگان دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به زیارت نامه روز اربعین، تصریح کرد: با توجه به زیارت امام حسین(ع) در بیستم ماه صفر و اربعین که آن را می خوانیم، تمام قیام آن امام همام(ع) یک بصیرت دهی و بالا بردن آگاهی ها در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ابراز داشت: امروزه اربعین سیدالشهدا امام حسین(ع) که هرساله پرشورتر برگزار می شود، پیام آگاهی بخشی و معرفت افزایی در جامعه دارد و این اجتماع عظیم مردم در اربعین باید با معرفت و شناخت و آگاهی بخشی جامعه همراه باشد.

وی افزود: خطبا، مبلغان، مداحان و همه دلسوزان فرهنگ حسینی به عمق بخشیدن زیارت اربعین حسینی که معرفت و آگاهی را به ما نشان می دهد، کمک کنند و فرهنگ ناب عاشورا برای جامعه تبیین کنند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان اظهار داشت: مبلغان در ایام اربعین حسینی، همراه زائران در مسیر راهپیمایی و در مواکب بین راهی و حتی در خود کربلای معلا حضوری فعال و مستمر داشته باشند و با بیان روایات، احادیث، آیات شریفه قرآن کریم و همچنین کلمات امام حسین(ع) و به ویژه جملات یاد شده در زیارت نامه آن امام همام برای مردم آگاهی بخشی و معرفت افزایی کنند./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات