۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۳۱۰۰۷

تشییع شهدای گمنام در قم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم از تشییع چند شهید گمنام در شهر مقدس قم خبر داد.
احمد حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ سید احمد حسینی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در جلسه‌ شورای اداری استان قم که با حضور فرماندهان نیروی انتظامی و مسؤولان و مدیران استانی برگزا شد، با بزرگداشت سی‌ و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده در هفته مقدس، منجر به برگزاری هزار و 600 برنامه در سطح استان، شهرستان و شهر‌های تابعه شد.

سرهنگ حسینی با بیان این که مردم قم میزبان شهدای گمنام خواهند شد، ابراز داشت: مردم شهیدپرور شهرستان قم میزبان هشت شهید بی‌نشان خواهند شد که پس از 35 سال به میهن خود بازگشته‌اند.

وی تصریح کرد: این شهداء 16، 17، 21، 23 و 24 ساله مربوط به عملیات‌های محرم در آبان 61، خیبر در اسفند 62، بدر در اسفند 63، والفجر هشت در بهمن ماه سال 64 و منطقه عملیات شمخانی در منطقه عمومی ایلام و شرق رودخانه دجله، جزیره مجنون و منطقه عمومی فاو است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: مراسم تدفین و تشییع پیکر مطهر این شهدا روز جمعه از حرم آغاز خواهد شد و پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله نوری همدانی و همچنین طواف زیارت به سمت مدرسه علمیه معصومیه انجام خواهد شد.

وی با بیان این که تشییع و تدفین پیکر شهدا می‌تواند برنامه‌ای برای تجدید پیمان با شهدا و شستشوی دل‌های زنگار گفته ما شود، خاطرنشان کرد: دو شهید صبح جمعه در شهر سلفچگان تشییع خواهند شد و دوشهید دیگر نیز در دانشگاه پیام‌نور و یک شهید نیز در پادگان ارتش تشییع خواهند شد که هویت فیزیکی این شهدا مشخص نیست، بنابراین امیدواریم که حضور باشکوه اقشار مختلف خلأ وجود خانواده این شهدا را پر کند./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات