۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۳۱۰۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزم و اراده جدی است

حجت الاسلام شکریان امیری با تاکید بر ایجاد یک عزم جدی برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جدی گرفته نشود و شاهد یک نظارت همگانی در حفظ جامعه اسلامی نباشیم، انحراف و فساد فراگیر می شود.
شورای امر به معروف و نهی از منکر تبلیغات اسلامی مازندران شورای امر به معروف و نهی از منکر تبلیغات اسلامی مازندران شورای امر به معروف و نهی از منکر تبلیغات اسلامی مازندران شورای امر به معروف و نهی از منکر تبلیغات اسلامی مازندران شورای امر به معروف و نهی از منکر تبلیغات اسلامی مازندران شورای امر به معروف و نهی از منکر تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در بابل با اشاره به این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر نیاز ضروری برای جلوگیری از انحراف در جامعه است، گفت: خداوند در قرآن به اهمیت این دو فریضه الهی تاکید می کند و به ویژه در آیه 140 سوره مبارکه آل عمران منادیان امر به معروف و نهی از منکر را از رستگاران بیان می فرماید.

وی اجرای فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و افزود: در کنار احساس مسؤولیت همه آحاد برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، در جامعه اسلامی و دینی مسؤولان باید شرایط و بستر امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این مطلب  که هدف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جدی گرفته نشود و شاهد یک نظارت همگانی در حفظ جامعه اسلامی نباشیم، انحراف و فساد فراگیر می شود.

وی ادامه داد: نحوه و شرایط امر به معروف و نهی از منکر به منظور اثرگذاری آن در جامعه باید آموزش داده شود و در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

حجت الاسلام شکریان بی تفاوتی را سم مهلک برای پویایی و سلامت جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مسؤولان و نخبگان جامعه برای زمینه بسترسازی و همگانی کردن فريضه امر به معروف و نهی از منکر باید اهتمام ویژه ای داشته باشند و تذکر عمومی را نباید تضعیف خود قلمداد کنند.

وی تاکید کرد: احيای امر به معروف و نهی از منکر خنثی کننده ناتوی فرهنگی دشمنان در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش رسانه ها برای فرهنگ سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اگر آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه از سوی مسؤولان مورد حمایت قرار گیرند، مردم با جدیت دراین عرصه وارد عمل خواهند شد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر آنقدر دارای اهمیت است که سیدالشهدا(ع) حاضر می شود جان خود و بهترین عزیزان پیامبراسلام(ص) را در جهت ادای این فریضه الهی فدا کند.

حجت الاسلام شکریان با تاکید بر این مطلب که مبلغان دینی باید از ظرفیت ماه های محرم و صفر برای اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در منابر استفاده کنند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده است و احیای آن به یک عزم و اراده جدی نیاز دارد.

وی افزود: در کنار امر به معروف لسانی، استفاده از ظرفیت رسانه های جدید به ویژه شبکه های مجازی ضرورت مهم برای امر به معروف  و نهی از منکر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر کارهای خلاقانه و شناسایی ظرفیت ها در بستر امر به معروف و نهی از منکر، تاکید کرد: احاديث معصومين (ع)‌،‌ جملات برجسته عالمان دینی و وصيت نامه های شهدا در کنار کارهای خلاقانه در این عرصه و کارهای جذاب می تواند در عرصه امر به معروف و نهی از منکر اثربخش باشد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات