۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۳۰۹۰۱
مدیر حوزه علمیه قزوین:

فقها قلعه‌های محکم اسلام هستند

حجت الاسلام عباسی گفت: فقها قلعه‌های محکم اسلام هستند از این رو اگر حکومت اسلامی در یک کشوری ایجاد شود و ولایت فقیه شکل بگیرد تنها علما و فقها قادر هستند آن را حفظ و صیانت کنند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نیروی انتظامی با روحانیت که در سالن اجتماعات فرماندهی نیروی انتظامی قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت ارتباط و انس با قرآن و اهل بیت(ع) گفت: اگر انسان در زندگی با قرآن ارتباط داشته باشد زنده می‌شود و حیات معنوی در قلب و روح او نفوذ می‌کند اما اگر از قرآن و اهل بیت فاصله بگیرد روح انسان می‌میرد.

وی در ادامه با اشاره به آیه 24 سوره انفال پیرامون دعوت انسان به سوی خدا و رسول افزود: خداوند متعال خطاب به مومنان می فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید دعوت خداوند و رسول او را اجابت کنید هر کس با خدا و رسول او باشد زنده خواهد بود زیرا دعوت خدا و رسول احیاگر است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) پیرامون ارزش و اهمیت قرآن اظهار کرد: اگر شرق و غرب عالم بر ضد من باشند در صورتی که قرآن خداوند با من باشد خوفی ندارم از این روایت روشن می‌شود که قرآن به انسان ایمان بخشیده و این ایمان هم موجب شجاعت انسان خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان با اجابت دعوت خداوند متعال و رسول او احیا و زنده خواهد شد خاطرنشان کرد: هر وقت انسان خودش احیا شود می‌تواند به اندازه‌ای که در توان دارد احیاگر دیگران هم باشد ائمه معصومین(ع) هم خود زنده بودند و هم دیگران را زنده کرده و روح آنها را از پژمردگی و ناامیدی نجات می‌دادند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه انسان زنده را تاثیرگذار و موثر دانست و ابراز کرد: انسانی که روحش زنده و احیاگر است ایده‌های زنده‌ای هم داشته و می‌تواند تاثیرگذار باشد به عنوان نمونه شخصیتی چون امیرمومنان(ع) در کلام خود با همام با بیان سخنان تاثیرگزار آن شخص را زنده و احیا کرد.

وی در ادامه با اشاره به آشکار شدن حقایق در هنگام مرگ بر انسان تاکید کرد: انسان در هنگام احتضار پرده‌ها از جلوی چشمانش برداشته شده و همه چیز را مشاهده می‌کند صورت گرفتن چنین حالتی اختصاص به همه انسان‌ها داشته و تنها مختص به اولیای الهی نیست.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به برکت قرآن اضافه کرد: امام راحل در زمان انقلاب با پیروی از قرآن به مردم امید و روحیه می‌دادند و همواره این آیه را تلاوت می‌کردند ای مومنان با دشمنان بجنگید تا فتنه‌ها بر شما غلبه پیدا نکند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به تاثیرگزاری امام راحل در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام به قدری تاثیرگذار بودند که شهدا در وصیت نامه‌های خود به مردم هشدار می‌دادند که از امام و حرکت در راه او غفلت نورزند این امر نشان می‌دهد که امام زنده بوده و احیاگر دیگران است.

وی در پایان گفت: فقها حصون و قلعه‌های محکم اسلام هستند از این رو اگر حکومت اسلامی در یک کشوری ایجاد شود و ولایت فقیه شکل بگیرد تنها علما و فقها قادر هستند آن را حفظ و صیانت کنند از این رو اگر حکومت دینی تشکیل نشود فقها نخواهند توانست از اسلام دفاع کرده و آن را یاری کنند./873/پ202/ب1

ارسال نظرات