۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۳۰۸۹۵
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک:

خانواده‌ها مکمل فعالیت‌های آموزشی مدارس هستند

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با بیان اینکه سبک زندگی راهکار تربیت صحیح فرزندان است، گفت: تربیت و ارائه الگوی صحیح سبک زندگی به فرزندان باید توسط خانواده ها محقق می شود.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک

حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در پاسخ به سوال ابعاد تربیتی فرزندان، با بیان اینکه سبک زندگی  راهکار تربیت صحیح فرزندان است، گفت: تربیت و ارائه الگوی صحیح سبک زندگی به فرزندان باید توسط خانواده‌ها محقق می شود.

گسترش استفاده از اینترنت و تلویزیون

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک اضافه کرد: الگوی صحیح دارای چهار بعد خواب، خوراک، بهداشت و ورزش است که در روایات دین مبین اسلام نیز به این موارد توجه ویژه ای شده است.

حجت الاسلام حسینی مطلق با اشاره به گسترش استفاده از اینترنت و تلویزیون و در نتیجه تغییر ساعات خواب فرزندان، افزود: در گذشته کودکان ساعات خواب مشخصی داشتند اما امروزه با توجه به دنیای مدرن، کودکان و نوجوانان خواب کافی نداشته که در نتیجه سبب کاهش یادگیری آنان در مدرسه می شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به کتاب مفاتیح الحیات، اثر ارزشمند آیت الله جوادی آملی، تصریح کرد: توجه به زمان و کیفیت خواب از جمله نکاتی است که در سیر تکاملی و رشد فرزندان تاثیر بسزایی دارد.

توجه به تغذیه مادی و معنوی فرزندان

حجت الاسلام حسینی مطلق ضمن بیان اهمیت خوراک مادی و معنوی فرزندان، تاکید کرد: همانگونه که به خوراک مادی فرزندان توجه می شود باید به خوراک معنوی آنان از جمله توجه به حلال بودن غذا نیز توجه شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به دستورات همه جانبه دین مبین اسلام، خاطر نشان کرد: دین اسلام توجه ویژه ای به تمامی موضوعات زندگی شخصی و اجتماعی از جمله رعایت بهداشت فردی دارد.

اهمیت ورزش در مسیر سلامت جسمی و روحی فرزندان

حجت الاسلام حسینی مطلق ورزش را دارای اهمیت ویژه ای در سلامت جسمی و روحی فرزندان دانست و گفت: ورزش سبب سلامت جسمی و روحی فرزندان شده و نشاط آنان را در پی دارد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک در ادامه ابراز کرد: رعایت این چهار مؤلفه توسط والدین سبب تربیت صحیح فرزندان، نشاط روحی ومعنوی آنان نیز می شود.

تاثیر تفکر دینی معلمان بر دانش آموزان

حجت الاسلام حسینی مطلق در پاسخ به تاثیر تفکر دینی معلمان بر دانش آموزان بیان کرد: اصلاح رفتار افراد در ابتدا با تغییر تفکر آنان صورت می پذیرد و در همین راستا باید معلمان خود به سطحی از تفکر دینی رسیده باشند تا بتوانند بر دانش آموزان اثر بگذارند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به اهمیت تعامل بین خانه و مدرسه، اضافه کرد: خانواده ها باید با مدارس هماهنگی های لازم را داشته تا دانش آموزان دچار تعارض تربیتی نشوند.

حجت الاسلام حسینی مطلق افزود: اولین محیط تربیتی فرزندان، خانواده و پس از آن مدرسه و در آخر اجتماع است که این سلسله مراتب باید به ترتیب طی شده تا سبب رشد و پیشرفت شخصیتی آنان شود.

والدین از نقاط قوت و ضعف فرزندان خود آگاه باشند

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: خانواده به عنوان رکن اول تربیت فرزندان نباید از وظیفه تربیتی خود غافل شده و این امر را تنها به مدرسه بسپارد.

حجت الاسلام حسینی مطلق تصریح کرد: خانواده ها نباید با فرافکنی سبب مشکلات فرزندان خود را تنها مدرسه و جامعه دانسته و با ایفای نقش خود به عنوان اولین رکن تربیتی سبب پیشرفت فرزندان خود شوند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک تاکید کرد: والدین باید با مراجعه به مدرسه و معلمان از نقاط قوت و ضعف فرزندان خود آگاه شوند و استانداردهای واحدی را با مدرسه در امر تربیت فرزندان خود به کار گیرند.

حجت الاسلام حسینی مطلق در ادامه با اشاره به اهمیت هماهنگی مدرسه و خانواده ابراز کرد: خانواده باید فعالیت های مدرسه را تکمیل کنند تا سبب وحدت رویه در امر دانش آموزان شوند./842/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات