۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۳۰۸۷۱
معاون شیخ الازهر:

دست متجاوزان به مقدسات دینی را قطع می‎کنیم

معاون شیخ الازهر با محکومیت تجاوزگری شهرک نشینان صهیونیستی به مسجد الاقصی تاکید کرد که دست متجاوزان به مقدسات دینی را قطع خواهیم کرد.
عباس شومان معاون شیخ الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای هجوم پی‌درپی شهرک نشینان صهیونیستی به صحن‌های مختلف مسجد الاقصی در سایه حمایت نیروهای نظامی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حاکمیت و ولایت ملت فلسطین بر مقدسات و سرزمین‌های اشغالی قابل مذاکره، گفت‌وگو و تقسیم مکانی یا زمانی نیست.

الازهر تاکید کرد: تمامی قوانین و عهدنامه‌های بین‌المللی، مسؤولان رژیم اشغالگر قدس را به حفظ شرایط موجود ملزم ساخته و هرگونه تغییر در بافت دینی و جغرافیایی یا حمله به مقدسات دینی را جرم شمرده است.

الازهر مصر تمامی گروه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را به محکومیت و جلوگیری از تکرار رفتارهای مشابه از سوی اسرائیل فراخوانده و خاطر نشان کرد: اقدامات صهیونیست‌ها خشم و نفرت ملت فلسطین را تشدید می‌کند.

در همین راستا عباس شومان معاون شیخ الازهر نیز با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی این اقدامات را «وحشیانه» توصیف کرد.

شومان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: صهیونیست‌ها مدعی هستند که رفتارهای آنان هیچ تغییری در مقدسات تاریخی ایجاد نمی‌کند اما به آنها می‌گوییم که اگر رفتارشان را تکرار کنند دست‌ها و پاهای متجاوزان به مقدسات دینی را قطع خواهیم کرد.

وی در پایان بر حمایت از مردم مقاوم فلسطین و ایستادگی در برابر تجاوزگری آشکار رژیم صهیونیستی تاکید کرد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات