۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۳۰۸۶۸

راه اندازی «کاروان‌ آگاهی» در دانشگاه‌ها و مدارس مصر

«کاروان‌ آگاهی» از سوی مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در دانشگاه‌ها و مدارس مصر راه اندازی شد.
الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر از راه اندازی «کاروان‌ آگاهی» در دانشگاه‌ها و مدارس مصر با هدف آموزش ارزش‌های اخلاقی و انسانی و آگاهی بخشی به دانشجویان و دانش‌آموزان خبر داد.

این برنامه در چهارچوب طرح‌های کامل الازهر در اجرای فعالیت‌های خود در سراسر کشور با هدف بازگردانی ارزش‌ها و هنجارهای فراموش شده در میان مردم صورت می‌گیرد.

محیی‌الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر مصر با اعلام این خبر تاکید کرد که فقدان ارزش‌های اسلامی در زندگی مردم سبب غیاب همکاری و رحمت در جوامع شده است.

وی افزود: مجمع پژوهش‌های اسلامی طرح جامعی را برای احیای ارزش‌های مهجور مانده در میان مردم چه در سطح خانواده و چه در سطح اجتماع تنظیم کرده است.

عالم اهل سنت مصر ادامه داد: گسترش روحیه تعاون و همکاری، ترویج مثبت اندیشی در میان مردم، شناساندن ارزش‌های مثبت به اقشار مختلف و تشویق به انجام کارهای گروهی و دسته جمعی بخشی از اقدماتی است که در این طرح انجام خواهد گرفت.

برگزاری سخنرانی‌های فرهنگی و دینی، حضور طلاب و روحانیان الازهر در دانشگاه‌ها و مدارس برای پاسخگویی به سوالات جوانان، نیازسنجی و تامین نیازهای موسسه‌های دینی از دیگر اقدامات مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر است.

از سوی دیگر محمد المحرصاوی رییس دانشگاه الازهر به مناسبت آغاز فعالیت دانشگاه‌ها، با حضور در جمع دانشجویان الازهر گفت: مسلمانان دارای دو قبله دینی و علمی هستند. قبله دینی آنها کعبه و قبله علمی آنها الازهر است.

وی افزود: اگر اسلام در مکه و مدینه نازل شد اما در مصر و با تلاش بیش از هزارسال علمای الازهر این دین حفظ شده است. در الازهر بیش از صد ملیّت مختلف مشغول تحصیل علوم دینی هستند که خود نشان از جایگاه والای الازهر است./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات