۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۳۰۸۵۸
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی تاکید کرد؛

لزوم تناسب برنامه ها با ذائقه جوانان

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: امروز باید برنامه ریزی ها بر اساس ذائقه و نیازهای جوانان باشد و سخنانی که متناسب با نیاز جوانان است گفته شود.
سبزه کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی صبح امروز در آیین گرامیداشت 19 مهر و اختتامیه طرح آسمانی ها اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه 302 وزارت ارشاد را موظف به تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرد.

وی جذب جوانان به مساجد، مبارزه اصولی با تهاجم فرهنگی و احیای کارکردهای مساجد را از جمله اهداف تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و گفت: در برنامه پنجم توسعه 23 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور وجود داشته است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه باید در یک چهارم مساجد کشور کانون فرهنگی و هنری تشکیل می شد، افزود: در برنامه ششم توسعه موظف هستیم در تمام مساجد سطح شهر و روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت کانون فرهنگی و هنری تاسیس کنیم.

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 91 و در جمع ائمه جمعه و جماعات و مردم خراسان شمالی فرمودند من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی و هنری مساجد فراموش نشود و بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف وجود داشته باشد، باید با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی و هنری مساجد را موثر کنید.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ارتباط خوبی با پایگاه های بسیج سطح استان دارند، ادامه داد: نباید در میان فعالان مساجد تفرقه و اختلاف باشد و باید با بسیج مسجد همکاری شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز باید برنامه ریزی ها بر اساس آن ذائقه و نیازهای جوانان باشد و سخنانی که متناسب با نیاز جوانان است گفته شود.

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به اسلام و اعتقادات دینی و انحراف جوانان تلاش می کند، اظهار کرد: باید در مساجد با انگیزه الهی و روحیه جهادی فعالیت کنیم.

وی افزود: پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان بدون هزینه فعالیت های مختلف و کلاس های اوقات فراغت را انجام می دهند و این کار تمیز همان آتش به اختیار و کار فرهنگی است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: خط قرمز ما در مساجد اختلافات و تفرقه است و باید از این اختلافات پرهیز شود و ائمه جماعات باید کانون ها را مدیریت کنند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات