۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۳۰۸۴۵
آیت الله صدیقی:

قرآن، آینه خدا و نشانی بهشت است

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن کریم، کتاب زندگی و لوح انسان، دفترچه راهنمای ساختار بشری، آدرس بهشت و آینه خدا است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد کنی لویزان برگزار شد، گفت: قرآن کریم، کتاب زندگی و لوح انسان، دفترچه راهنمای ساختار بشری، آدرس بهشت و آینه خدا است.

وی افزود: آیات قرآن مانند نظام آفرینش دارای چینش منظم و هدف‌داری است‌ که امکان جابجایی در آن نیست و به فرمایش خداوند متعال در این کتاب آسمانی و مقدس اگر قرآن از جانب غیر خدا بود در آن اختلافات زیادی پیدا می‌شد زیرا نوشته‌های دست بشر یکسان و منسجم نیست.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ابراز داشت: آهنگ قرآن، آهنگی مستمر و موزون است و از نظر محتوا تمام آیات نازل شده هم در ابتدای بعثت هم در انتهای آن در اوج اتقان و وسعت باطنی است. از معجزات قرآن کریم نظم و به هم پیوستگی آن است که نظیر ندارد.

وی درباره پاک نگه داشتن اعضا و جوارح از سوی انسان، گفت: لازم است انسان برای پاک نگه داشتن اعضا و جوارح خود برنامه داشته باشد و آنها را در جهت قرب الهی به کار بگیرد. نگاه کردن به متن قرآن و خواندن آن، نگاه کردن به پدر و مادر و سادات، گریه از خوف و خشیت خداوند و بی‌خوابی چشم برای عبادت سحری متعال از جمله عبادت‌های چشم است.

آیت الله صدیقی در ادامه ابراز داشت: برای هر یک از اعضا و جوارح برنامه وسیعی می‌توان پیش بینی کرد. در روز قیامت اعضا و جوارح شخصی که دائم الوضو بوده همواره نوری دارد که از عبادت‌ها و اطاعت‌های دنیوی با خود برده است. هر یک از اعضا هر اندازه در جلب رضای خدا به کار ‌رفته باشد نور شدیدتری خواهد داشت و راه و صراط را برای شخص، روشن و محکم می‌کند. مؤمن در آن عالم به قدری از بابت اعمالش رها است که پرواز دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روز قیامت کسانی که نفاق و کفر داشته باشند با ذلت در تاریکی‌ها فرو می‌روند و به مؤمنان خطاب می‌کنند به ما هم نگاه کنید تا نوری از شما بگیریم و راه را پیدا کنیم؛ در آن زمان سهم کافر و منافق تنها افسوس و حسرت خواهد بود که به حالشان هیچ سودی نخواهد داشت./966/پ202/ب1

ارسال نظرات